شناسهٔ خبر: 49789939 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

اختصاص ۱۴۳ میلیون یورو اعتبار از بانک توسعه اسلامی به آبفای ...

اقتصاد ایران: شیراز- معاون برنامه ریزی آبفای فارس گفت: امسال تاکنون ۱۴۳ میلیون یورو اعتبار از بانک توسعه اسلامی به آب و فاضلاب استان فار س اختصاص یافته که بخش عمده‌ای از این وام هم جذب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد علی قلندری با بیان اینکه این تسهیلات برای ساخت تصفیه خانه‌هایی با ۵۴۰ کیلومتر شبکه و ظرفیت ۶۴ هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز، هزینه و سرمایه‌گذاری می‌شود افزود: این تسهیلات برای ۶ شهرستان فارس تخصیص داده شده است.

وی ادامه داد: با تلاش‌های صورت گرفته برای دریافت تسهیلات از بانک‌های داخلی مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای شهرستان جهرم، ۱۷۰ میلیارد تومان برای اقلید و ۱۲۰ میلیارد تومان برای کازرون با هدف تکمیل پروژه شبکه و تصفیه خانه فاضلاب پیگیری و دنبال شده است.

معاون برنامه ریزی آبفای فارس افزود: پیگیری جذب منابع تخصیصی سال ۹۹ از سازمان برنامه و بودجه و همچنین جذب در پروژه‌ها از جمله فعالیت‌های شاخص بوده است و در اعتبارات سال ۹۹، برای حوزه آب و فاضلاب، ۵۰ درصد از میزان ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه ابلاغی تخصیص داده شده است که به صورت نقد یا در قالب اسناد خزانه اسلامی یکساله و دوساله دریافت شده است.

قلندری درخصوص اعتبارات امسال هم بیان داشت: با پیگیری‌های انجام شده این اعتبارات ۱,۶۹۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده و در مرحله اول تخصیصات، ۸۵ میلیارد تومان به استان فارس تخصیص داده شده است که ۵۰ میلیارد تومان مربوط به بخش فاضلاب و ۳۵ میلیارد تومان در بخش آب است.

بانک توسعه اسلامی (ISDB) یکی از مؤسسات بزرگ مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان کنفرانس اسلامی است که با هدف پیشبرد توسعه اقتصادی و پیشرفت اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیر عضو، در سراسر جهان بر اساس اصول اسلامی از سوی ۲۲ کشور اسلامی و با سرمایه نخستین ۷۵۵ میلیون دینار اسلامی در عربستان تأسیس شد.

برچسب‌ها:

نظر شما