شناسهٔ خبر: 49789820 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خطر تعلیق فدراسیون دوچرخه سواری رفع شد/ آیا فدراسیون به ساحل آرامش می‌رسد؟

با استعفای محمود رشیدی، رئیس پیشین فدراسیون دوچرخه سواری خطر تعلیق این فدراسیون توسط UCI رفع شد. انتهای پیام/

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان پس از چندین ماه تاخیر، بالاخره در پنجم خرداد ماه سال جاری برگزار شد و محمود رشیدی با کسب ۲۷ رای به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد؛ اما این انتخاب با حواشی نیز همراه بود. عبدالرحمان قاسمی، نامزد انتخابات فدراسیون به نتیجه و چینش افراد رای دهنده در مجمع انتخاباتی معترض و معتقد بود که افراد غیر ورزشی در این انتخابات دخالت کرده اند و حتی در این خصوص نیز به دیوان عدالت اداری شکایت کرد.

فدراسیون جهانی دوچرخه سواری در سال ۱۳۹۳ نیز به انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ایراداتی وارد کرده بود و مدیران وقت فدراسیون نیز تعهد داده بودند که  افراد غیر ورزشی دیگر به هیچ وجه در انتخابات دخالت نکنند؛ اما دوباره این مورد در انتخابات خردادماه امسال رخ داد. فدراسیون جهانی این انتخابات را به رسمیت نشناخت و مثل سال ۱۳۹۳ نیز قانع به تعهد فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان نشد تا خطر تعلیق در کمین دوچرخه سواری کشورمان باشد. رایزنی‌های فدراسیون و حتی ملاقات رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک با رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه سواری در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز موجب نشد تا  UCI از موضع خود در به رسمیت نشناختن این انتخابات کوتاه بیاید.

با انتخاب شدن سید حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش و جوانان دیداری بین او و محمود رشیدی برگزار شد و پس از این دیدار  رشیدی از سمت ریاست فدراسیون دوچرخه سواری استعفا کرد تا خطر تعلیق این فدراسیون توسط UCI رفع شود. سجادی، رسول هاشم کندی اسدی را به سرپرستی فدراسیون دوچرخه سواری منصوب کرد تا او هرچه زودتر مقدمات انتخابات فدراسیون را فراهم کند.

در این سال‌ها دوچرخه سواری کشورمان  نه تنها پیشرفتی نکرده، بلکه پسرفت نیز داشته است. در سالیان نه چندان دور دوچرخه سواری کشورمان در آسیا آقایی می‌کرد، اما با رفتن نسل طلایی دوچرخه سواری دیگر شاهد نتایج درخشانی در مسابقات آسیایی نیستیم. فدراسیون تحت هدایت رشیدی حتی نتوانست به موقع برای صدور روادید دوچرخه سواران کشورمان برای حضور در مسابقات جهانی بلژیک اقدام کند و تعلل سفارت بلژیک در تهران را دلیل صادر نشدن روادید رکابزنان کشورمان دانست.در مورد بعدی فدراسیون حاضر نشد به ۳ دوچرخه سوار کشورمان که می‌خواستند با صرف هزینه شخصی به رقابت‌های اوکراین اعزام شوند، مبلغ ۵ میلیون تومان کمک هزینه پرداخت کند و آن‌ها از این سفر بازماندند.

پیشکسوتان دوچرخه سواری امیدوارند در انتخابات جدید فدراسیون فردی برخواسته از این رشته ورزشی که کاملا بر امور و مشکلات واقف است بر مسند مدیریت فدراسیون دوچرخه سواری تکیه بزند تا شاهد شکوفایی دوباره این رشته باشیم.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/
انتهای پیام/

نظر شما