شناسهٔ خبر: 49789371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توفیق: بافت تیم بسکتبال پالایش آبادان جوان است / پیش‌بینی جزو وظایف من نیست

پریسا زنگنه منش

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان درباره پیش‌بینی‌اش از کسب مقام در فصل جدید لیگ برتر، گفت:‌ کار من تمرین دادن تیم است و پیش‌بینی جزو وظایف من نیست و در این بخش خبره نیستم اما یکی از ایده‌ها و تفکرات من این است، جاه‌طلبی و حس برنده بودن را به بازیکنان تیمم القا کنم.

صاحب‌خبر -

علی توفیق در نشست خبری پیرامون آخرین وضعیت تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان پیش از حضور در لیگ برتر کشور در ابتدا با تسلیت درگذشت علی لندی نوجوان خوزستانی و این‌که از خاک خوزستان جز پرورش چنین نوجوانانی انتظار نیست، اظهارکرد: طبق برنامه‌ای که سه ماه پیش به مدیریت باشگاه دادم، قرار بر این بود که از یک ماه پیش کار را آغاز کنیم ولی با توجه به روند صعودی کرونا، برنامه به تعویق افتاد و کارمان را از سیزدهم شهریورماه آغاز کردیم و توانستیم ۸۰ درصد تیم را داشته باشیم. اکنون هم تقریبا روند آماده سازی را به خوبی طی می کنیم، البته یکی دو بازیکن مصدوم داریم که امیدوارم در ادامه آن‌ها را داشته باشیم. همچنین یک اردو و چند بازی دوستانه برای آماده‌سازی تیم مدنظر است و تلاش می کنیم با آمادگی نسبتا کامل وارد لیگ شویم.

باید به نیروهای بومی بها داد تا به خودباوری برسند

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به این سوال که عدم حضور بازیکنان خارجی را در تیم چگونه می‌بینید و چقدر می‌تواند معضل باشد؟ گفت: من این تهدید را به این شکل نگاه می‌کنم که باید آن را به فرصت تبدیل کنیم و در جهت منافع بسکتبالیست‌های خوزستانی از آن بهره‌مند شویم. اخیرا هم دیدید که تیم‌ملی والیبال با کادر تماما ایرانی مقام قهرمانی را کسب کرد، پس این پتانسیل را داریم که از نیروی بومی استفاده کنیم. فقط نیاز است که آن‌ها مدیریت شوند و به آن‌ها بها دهیم تا به خودباوری برسند. اگر روزی هم مجوز جذب بازیکن خارجی تراز اول صادر شد، از این مهم جهت بالابردن و ارتقا کیفیت بازیکنان داخلی استقبال می کنیم. به هر حال یکی از اهداف ما این است که جوانان خودمان را به خودباوری برسانیم تا نمایش خوبی در لیگ داشته باشند.

بافت تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان جوان است

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان گفت: هر کدام از بازیکنان ما یک پتانسیلی دارند که بر اساس آن انتخاب شده اند که در تیم نفت حضور داشته باشند. هنر ما به عنوان کادر فنی نیز این است که چطور بتوانیم از پتانسیل و توانایی به خوبی بهره‌مند شویم. هر چقدر زمان و تمرکز داشته باشیم، می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. بافت تیم جوان است و نیاز است که در طول زمان، بازی‌ها را برای این جوانان ساده‌تر تعریف کنیم تا در قالب تیمی نمایش بهتری داشته باشیم و این استراتژی ما در بدو ورود به مسابقات است.

به مرور زمان نیاز به پوست‌اندازی داریم

وی افزود: باشگاه نیز یکسری اهداف را دنبال می کند. حضور در لیگ برتر، کسب عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی و همچنین قرار گرفتن جزو چهار یا هشت تیم، کار هر مربی را مشکل می‌کند. به هر حال به مرور زمان نیاز به پوست‌اندازی است. ضمن این‌که ما یک برنامه کوتاه مدت داریم که شامل حضور در بین چهار تیم یا هشت تیم و صعود بر اساس داشته‌های‌مان است و یک برنامه طولانی مدت داریم تا بتوانیم از پتانسیل‌های بالقوه استفاده و آن‌ها را به فعلیت برسانیم و این برای آینده تیم است. همچنین ما بازیکنی را از تیم کنار نگذاشتیم، بلکه اردوی شناسایی برگزار کردیم و نهایتا با ارزیابی بازیکنان، توانستیم تعدادی از بسکتبالیست‌های خوزستانی و شهر آبادان را جذب کنیم.

پیش‌بینی جز وظایف من نیست

توفیق درباره این‌که پیش‌بینی‌اش کسب چه مقامی در لیگ برتر است، گفت: کار من تمرین دادن تیم است و پیش‌بینی جزو وظایف من نیست و در این بخش خبره نیستم. خیلی از مسائل دست به دست هم می‌دهد تا نتیجه حاصل شود. ما پله به پله جلو می‌رویم و این استراتژی ما است و می‌خواهیم بهترین نتیجه ممکن را کسب کنیم. این‌که بازیکنان بسیار خوبی را از دست دادیم نیز دلیلی نیست که تیم دست و پا بسته‌ای هستیم. یکی از ایده‌ها و تفکرات من این است، جاه‌طلبی و حس برنده بودن را به بازیکنان تیمم القا کنم. شاید خیلی از این بازیکنان مهجور واقع شده‌اند، آن هم به این دلیل که کسانی که قبلا با آن‌ها در تیم‌ها و باشگاه‌های دیگر کار کرده‌اند شاید این وظیفه را در خود ندیدند که حس جاه‌طلبی، قهرمان بودن، برنده بودن و جنگیدن برای رسیدن به بهترین نتیجه را به آن‌ها القا کنند اما این هدف من است و مطمئنم با ظرفیتی که داریم، بهترین نتیجه را می‌گیریم و البته این به سعی و کوشش بازیکنان نیز منوط می‌شود.

وی با بیان این‌که فرصت‌ها و تهدیدها همیشه وجود دارند، افزود: موفقیت ما در گرو این است که تمرکزمان روی مسائل فنی باشد.

دلسوزی برای بسکتبالیست‌های خوزستانی نشده است

سرمربی تیم بسکتبال پالایش نفت آبادان درباره بازیکن‌سازی نیز خاطرنشان کرد: همه می‌گویند بازیکن‌سازی خوب است و باید هم باشد اما بعد از دورقی و حامد حدادی که در سطح بالای بسکتبال به عنوان نمایندگان خوزستان حضور داشتند، این اتفاق دیگر در سطح خوزستان نیفتاد، در حالی که تیم‌های متمولی از استان در لیگ برتر حضور داشتند. شاید دلسوزی برای بسکتبالیست‌های استان نشده است. ضمن این‌که شاید بخش عمده ای از گردش مالی لیگ برتر توسط تیم‌های این استان صورت گرفته است ولی جوانان استان بی‌بهره بوده‌اند و سازندگی نشد. شاید سیاست کلان تیم‌ها جلوی این روند را گرفته است اما یکی از دلایلی که برنامه من برای باشگاه پالایش نفت آبادان انتخاب شد، این بود که می‌خواهیم در کنار تیم اصلی‌مان، یک تیم پشتوانه داشته باشیم که البته نیاز به سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام

نظر شما