شناسهٔ خبر: 49789053 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خیال ستاره‌های سرخ راحت شد

کمک بزرگ «یحیی» به تیم ملی

تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس در حالی برای بازی با الهلال عربستان ادامه دارد که اعضای ملی پوش این تیم از دهم مهرماه باید خود را برای حضور در اردوی تیم ملی ایران معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

تیم ملی ایران برای سومین اردوی خود با اسکوچیچ در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ قطر آماده می‌شود. اردوی نخست در منامه بر پا شد و دیگری در تهران و حالا دو بازی با امارات و کره جنوبی انتظار تیم ملی را می‌کشد؛ دو بازی حساس و سرنوشت ساز که اگر در ادامه روند بردهای متوالی قرار بگیرند، ایران را در موقعیت صعود قرار می‌دهند.

یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس که از برنامه‌ریزی AFC بابت برگزاری بدون وقفه بازی‌های ملی و دیدارهای یک چهارم لیگ قهرمانان آسیا گلایه داشت، چاره‌ای جز تمکین از قوانین به وجود آمده ندارد.

گل محمدی علاوه بر اینکه باید سه تا چهار بازیکن خود را در اختیار دراگان اسکوچیچ قرار دهد، کریم باقری و مهرداد خانبان نیز جمع سرخپوشان را ترک می‌کنند تا به کادر فنی تیم ملی کمک کنند.

یحیی به اعضای ملی پوش کادر فنی و بازیکنان خود اعلام کرده است بدون وقفه باید تا نهم خردادماه در تمرینات شرکت کنند و سپس می‌توانند اردوی سرخپوشان را برای حضور در تیم ملی ترک کنند.

همچنین گل محمدی اجازه مرخصی به هیچ یک از آن‌ها را با توجه به بازی با الهلال نداده است و این افراد باید خود را به پرواز ۲۱ مهرماه برسانند.

از سوی دیگر با توجه به اینکه سرمربی تیم ملی قصد ندارد برای دیدارهای مهم برابر امارات و کره‌جنوبی در مرحله انتخابی جام‌جهانی تغییرات زیادی را  نسبت به دو دیدار گذشته در ترکیب تیم ملی ایجاد کند باید اعتراف کرد که نقش ملی پوشان پرسپولیس در دیدارهای آتی پررنگ است.چرا که سرخ پوشان با توجه به حضورشان در لیگ قهرمانان و بازی مقابل الهلال از نظر آمادگی جسمی و ذهنی جلوتر از دیگر بازیکنان داخلی هستند. اسکوچیچ در حالی تیم ملی ایران را برای دیدار با امارات و کره جنوبی آماده می‌کند که رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور همچنان تعطیلات میان فصل تابستانی خود را پشت سر می‌گذارد.

بزرگ‌ترین تغییر در لیست تیم ملی قطعاً بازگشت احسان حاج صفی است تا کاپیتان اول ایران پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت خود بار دیگر فرصت حضور در ترکیب ایران را پیدا کند.

اسکوچیچ تصمیم دارد تغییراتی در لیست بازیکنان داخلی برای خط دفاعی نیز ایجاد کند. او که با انتقاداتی در دعوت از برخی مهره‌ها روبه‌رو شد قصد دارد بیشترین تغییر خود را در این منطقه ایجاد کند.

تعداد کمی از بازیکنانی که از سوی سرمربی تیم ملی به اردوهای گذشته دعوت شده بودند به واسطه شایسته نبودنشان با انتقاداتی از سوی کارشناسان و اهالی فوتبال مواجه شدند و چند روزی برای تیم ملی خبرسازی کردند اما این بار اسکوچیچ نمی‌خواهد شرایط گذشته را تکرار کند.

تیم ملی فوتبال ایران ۱۵ مهرماه میهمان امارات است و سپس به تهران باز می‌گردد تا در تاریخ بیستم مهر از کره جنوبی پذیرایی کند.

نظر شما