شناسهٔ خبر: 49788813 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نارضایتی دوناروما از نیمکت نشینی در پی اس جی؛ پای مسی در میان است!

صاحب‌خبر -
نارضایتی دوناروما از نیمکت نشینی در پی اس جی؛ پای مسی در میان است!
خبرگزاری آریا- دروازه بان 22 ساله تیم ملی ایتالیا که با درخشش در یورو 2020، بهترین بازیکن این رقابت ها شد، تصمیم به ترک میلان گرفت تا به پاری سن ژرمن بپیوندد اما اوضاع او در این باشگاه خوب پیش نمی رود.
به گزارش آریا، دوناروما که در یورو 2020 با مهار پنالتی هایی مهم نقش ویژه ای در قهرمانی ایتالیا داشت، در این فصل توسط مائوریسیو پوچتینو نیمکت نشین شده و در نه بازی فصل تا به این جا، فقط دو بار درون دروازه پاری سن ژرمن ایستاده است. به گزارش کوریره دلاسرا، مائوریسیو پوچتینو سرمربی پی اس جی پیش تر گفته بود هر هفته با توجه به تیم حریف، دروازه بان را انتخاب می کند و در نظر دارد میان تعداد بازی های کیلور ناواس و دوناروما، تعادل ایجاد کند. این مسئله، نارضایتی دوناروما را در پی داشته چرا که او انتظار دارد در اکثر بازی ها، به خصوص دیدارهای مهم درون دروازه پاری سن ژرمن بایستد.
گفته می شود یکی از دلایل نیمکت نشینی دوناروما، حمایت بازیکنان اهل آمریکای جنوبی پاری سن ژرمن به خصوص لیونل مسی از کیلور ناواس است. غیر از مسی، آنخل دی ماریا، نیمار و مارکینیوش رابطه بسیار خوبی با ناواس دارند و این مسئله روی انتخاب پوچتینو تاثیر داشته است. نارضایتی دوناروما در پی اس جی، می تواند یوونتوس را برای به خدمت گیری او در تابستان آینده امیدوار کند چرا که عملکرد وویچک شزنی، دروازه بان اول آن ها ناامیدکننده بوده است. 
جانلوییجی دوناروما پس از گذراندن یک تورنمنت رویایی همراه با ایتالیا در یورو 2020، دوران حضورش در پاری سن ژرمن را آغاز کرد اما هنوز نتوانسته به دروازه بان ثابت تیم فرانسوی تبدیل شود. جانلوکا پالیوکا، دروازه بان اسبق اینتر و تیم ملی ایتالیا در مورد شرایط کنونی دوناروما می گوید:
درک نمی کنم، احتمالا بهترین دروازه بان جهان را در تیمتان دارید و بعد او را نیمکت نشین می کنید؟ ناواس دروازه بان خوبی است اما با تمام احترام، در حد و اندازه های دوناروما نیست. به نظرم جیجی از فصل آینده، دروازه بان ثابت پاری سن ژرمن خواهد بود. 
جیجی دوناروما در رقابت های یورو 2020 و در ترکیب تیم ملی ایتالیا فوق العاده ظاهر شده و در نهایت با درخشش در دیدار فینال مقابل انگلیس در ضربات پنالتی، عنوان بهترین بازیکن این تورنمنت را نیز از آن خود کرد تا با دستاوردی بزرگ راهی اردوی پاری سن ژرمن شود. اما از همان ابتدا مائوریتسیو پوچتینو تصمیم به نیمکت نشینی جیجی دوناروما گرفته و به کیلور ناواس، دروازه بان باتجربه و کاستاریکایی در ترکیب اصلی تیم خود میدان داد. در روزهای ابتدایی این تصمیم سرمربی آرژانتینی خیلی هم عجیب و دور از ذهن نبود، اما حالا نیمکت نشینی های جیجی دوناروما ادامه یافته و حتی اخباری در مورد احتمال جدایی این دروازه بان جوان منتشر شده است.
نشریه توتواسپورت مدعی شد ممکن است باشگاه یوونتوس در ماه ژانویه برای انتقال قرضی و در ادامه دائمی جیجی دوناروما اقدام کند. ووچیک شزنی در هفقته های اخیر عملکرد دور از انتظاری داشته و یوونتوس قصد دارد برای نیم فصل دوم این سنگربان ایتالیایی و جوان را به خدمت بگیرد. بیانکونری در تابستان نیز به دنبال خرید جان لوئیجی دوناروما بود، اما عدم توافق بر سر دستمزد مانع نهایی شدن این انتقال شد.
اما به نظر می رسد گروه بازیکنان آمریکای جنوبی رختکن پاری سن ژرمن به سرکردگی لیونل مسی، نقش مهمی در نیمکت نشینی جیجی دوناروما دارند. اخبار حاکی از آن است که این گروه علاقه دارند کیلور ناواس در ترکیب ثابت قرار گیرد و پوچتینو نیز فعلا برای حفظ آرامش رختکن تن به خواسته آنها داده است. دوناروما از زمان انتقال به پاریس فقط در دو دیدار مقابل کلرمونت و المپیک لیون بازی کرده و دیشب نیز از روی نیمکت شاهد برتری پاری سن ژرمن مقابل مون پلیه بود.

نظر شما