شناسهٔ خبر: 49788605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

مدارس استان سمنان دارای کمتر از۵۰ دانش‌آموز به صورت حضوری دایر شد

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با بیان اینکه مدارس دارای کمتر از ۵۰ دانش‌آموز استان به صورت حضوری دایر شدند، گفت: بازگشایی اقتضایی مدارس با سه روش حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی ضرورت دارد.

صاحب‌خبر -

محمد دستورانی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه دستورالعمل مقابله با کرونا در سطح مدارس استان سمنان ابلاغ شده است، تاکید کرد: تمام مدارس ملزم به رعایت مسائل بهداشتی در زمینه مقابله با بیماری کرونا هستند.

وی با بیان اینکه بازگشایی اقتضایی مدارس با سه روش حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی در واقع سیاست وزارت آموزش و پرورش است، تاکید کرد: اساس این طرح البته مصوبات ستاد کرونا خواهد بود.

بازگشایی اقتضایی مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه قرار است مدارس به صورت تدریجی باز شوند و در نتیجه از روز شنبه برای ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، کلاس درس تشکیل شد، بیان کرد: همانطور که در ستاد کرونا نیز مصوب شده مدارس با تعداد دانش‌آموز کمتر از ۱۵۰ نفر از نیمه دوم آبان به صورت نیمه‌حضوری خواهند بود.

دستورانی با بیان اینکه نیمه حضوری بودن به معنای این است که دانش آموزان در سه گروه دو روز در هفته یا دو گروه سه روز در هفته به صورت نیمه حضوری درس فرا می‌گیرند، بیان کرد: کلاس‌های عملی هنرستان‌ها نیز با تعداد کمتر از ۱۵ نفر به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: همزمان با نیمه دوم مهرماه، مدارس با جمعیت ۱۵۰ نفر و به صورت گروه‌بندی و به مدار تعلیم حضوری اضافه می‌شوند اما شرط آن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی محسوب می‌شود همچنین آموزش بر حسب شاد که در بستر رایگان نیز ارائه می‌شود از دیگر برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی جدید خواهد بود.

نظر شما