شناسهٔ خبر: 49788544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در قزوین ۴۱ درصد افزایش یافت

قزوین – ایرنا – مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در نیمه نخست سال جاری بازرسی ادواری از کارگاه‌های مشمول قانون کار در استان ۴۱.۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه قبل افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

رضا گروسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۶ ماهه نخست سال گذشته، یک هزار و ۲۷۲ فقره بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار استان صورت گرفته بود که این رقم در نیمه نخست امسال با ۴۱.۰۴ درصد افزایش به یک هزار و ۷۹۴ مورد رسید.

وی اضافه کرد: بازرسان اداره کار استان در این مدت به صورت موردی از هزار و ۶۴۹ کارگاه مشمول قانون کار بازدید کرده و نسبت به رعایت دستورالعمل ها و ضوابط مهندسی حین کار و تولید تذکر و اخطار داده اند.

گروسی اضافه کرد: با وجود تمامی بازرسی های انجام شده، تذکرات و ابلاغیه های صادر شده در نیمه نخست امسال ۴۹ حادثه در واحدهای کار استان قزوین به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه قبل ۱۰ درصد کاهش داشته است.

 این مسوول گفت: براساس ماده ۸۵ قانون کار، رعایت دستورالعمل‌های شورای عالی حفاظت فنی و وزارت بهداشت جهت صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور ضروری است و باید در تمامی کارگاه‌ها و توسط کلیه کارفرمایان، کارگران و کارآموزان مورد توجه جدی قرار گیرد.

گروسی افزود: بازرسان کار با دقت و حساسیت خاصی بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار را در دستور قرار می دهند و با کارگاه های مشمول قانون کار دارای تخلف و سهل انگار در رعایت دستورالعمل ها برخورد جدی خواهند کرد.

نظر شما