شناسهٔ خبر: 49788396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

میراث فرهنگی زنجان با ۱۵ برنامه متنوع به استقبال هفته گردشگری می‌رود

زنجان - ایرنا - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته این اداره کل با ۱۵ برنامه متنوع به استقبال روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری می‌رود.

صاحب‌خبر -

 امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همه ساله با نزدیک شدن به‌ روز جهانی گردشگری پنجم مهر و اهمیت این روز، برنامه‌های متعدد و متنوعی در دستور کار معاونت گردشگری استان‌ها قرار می‌گیرد که امسال نیز همانند سال های گذشته برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی، برگزاری مراسم اختتامیه دومین جشنواره روستای گردشگری استان، اهدای لوح برندگان جشنواره جغوربغور و برندگان جشنواره شیرینی‌های سنتی، معرفی و تجلیل از برترین‌های گردشگری در حوزه اقامتی و پذیرایی استان و نشست با تشکل‌های گردشگری، طراحی و نصب دعای زیارت اربعین در چهار نقطه از شهر را از جمله برنامه های این هفته ذکر کرد.

این مسوول، برگزاری مسابقه کتبی با موضوع سفر در کلام وحی، توزیع نذری در بین عزاداران همزمان با روز اربعین، تجلیل از اعضای کمیته فنی دفاتر خدمات مسافرتی و نشست با مدیرکل و تجلیل از همکاران حوزه معاونت گردشگری  را از دیگر برنامه های این هفته بیان کرد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان  ادامه داد: گردشگری به‌عنوان یک ابر صنعت در تمامی کشورها و جوامع بین‌المللی پذیرفته‌شده است، چرا که تاثیر آن در اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و حتی سیاست کشورها غیرقابل‌انکار است.

ارجمند افزود: شعار روز جهانی جهانگردی ۲۰۲۱ از سوی سازمان جهانی جهانگردی (unwto) با مضمون “گردشگری برای رشد فراگیر ” همه‌گیری کووید-۱۹ اعلام شده که در سراسر جهان تأثیرات اجتماعی و اقتصادی گسترده‌ای به همراه داشته که بر تمامی کشورهای جهان اعم از کشورهای توسعه‌یافته و کشورهای درحال‌ توسعه تأثیر گذاشته و آسیب رسانده است.

به گزارش ایرنا، ۲۷ سپتامبر  پنجم مهر هرساله برای گرامیداشت گردشگری به‌عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است.

نظر شما