شناسهٔ خبر: 49787880 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از سه هزارو ۵۰۰ واحد و کارگاه تولیدی در زنجان فعالیت دارند

زنجان - ایرنا - مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان گفت: بیش از سه هزارو ۵۰۰ واحد و کارگاه تولیدی در این استان فعالیت دارند که به منظور بررسی مناسبات کارگری و کارفرمایی و وضعیت ایمنی کار، به صورت مستمر مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

علی کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری سه هزارو ۸۵۶ واحد تولیدی و کارگاهی در استان مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بر اساس فصل چهار قانون کار، بازرسان کار ناظر بر ایمنی و حفاظت از کارگران در کارگاه‌ها هستند، افزود: ایمنی و حفاظت از کارگران ضامن صیانت از نیروی کار است تا افراد در محیطی امن و ایمن به کار مشغول شوند.
کریمی با اشاره به ماده ۸۵ فصل چهارم از قانون کار، اظهار داشت: برای صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور، رعایت دستورالعمل‌هایی که از طریق شورای عالی حفاظت فنی (برای تامین حفاظت فنی) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (جهت جلوگیری از بیماری‌های حرفه‌ای و تامین بهداشت کار و کارگر و محیط کار) تدوین می‌شود برای همه کارگاه‌ها، کارفرمایان، کارگران و کارآموزان الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های خانوادگی نیز مشمول مقررات این فصل بوده و مکلف به رعایت اصول فنی و بھداشت کار هستند.

 مدیر روابط کار اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی استان زنجان قانون بازرسی را ناظر بر همه واحدهایی که به صورت کارگر و کارفرما فعالیت می‌کند، اعلام و تصریح کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان زنجان به صورت مستمر فعالیت تولیدی و خدماتی دارند که بازرسی می‌شوند و سایر بازرسی‌ها نیز بر اساس شروع فعالیت واحدهای تولیدی، خدماتی با توجه به فرآیند کارگر و کارفرمایی است.

نظر شما