شناسهٔ خبر: 49787356 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

۲۵ گیت نمونه گیری کرونا در مرز مهران دایر است

: ایرنا

رئیس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از راه اندازی ۲۵ گیت نمونه گیری و غربالگری کرونا در مرز مهران برای بررسی سلامت زائران در بازگشت به کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: به منظور جلوگیری از تجمع افراد در بازگشت به کشور سعی شده تعداد گیت های غربالگری و نمونه گیری زیاد باشد.

وی تاکید کرد: اگر با حجم جمعیت زیاد مواجه باشیم، بدون شک تعداد این گیت ها را افزایش خواهیم داد.

رئیس بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: همه پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های لازم برای بررسی سلامت و پیشگیری از شیوع کرونا در بازگشت زوار ابلاغ شده و نیازمند همکاری همه دستگاه ها هستیم تا زائران به سلامت به کشور باز گردند.

صادقی فر تاکید کرد: افرادیکه کرونا آنها مثبت شود در مکان دیگر و با خودروهای مناسب به شهر خودشان اعزام می شوند.

وی همچنین از مردم خواست در این هفته اخیر بشدت از حضور در بازار و اجتماعات، رستوران ها و مراکز مختلف به دلیل وجود زائران پرهیز کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: استان های ایلام و خوزستان با بالاترین خطر برای پیک بعدی کرونا مواجه اند و مردم باید بیشتر از همیشه از خود مراقبت کنند.

 مرز بین المللی مهران به عنوان تنها مرز زمینی برای بازگشت زائران از پیاده روی اربعین در نظر گرفته شده است.

بر اساس موافقت مسئولان عراقی امسال تنها ۶۰ هزار زائر از طریق هوایی مجوز حضور در پیاده روی اربعین دریافت کردند که بسیاری از آنها تنها بلیط رفت داشتند و بدون شک برای بازگشت از مسیر مرز مهران به کشور باز می گردند.

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پر تردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

نظر شما