شناسهٔ خبر: 49787262 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش سوزی کوه دیل گچساران به طور عمدی صورت گرفته است

فرماندار گچساران گفت: آتش سوزی کوه دیل عمدی بوده و با عامل و یا عاملین برخورد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیرضا اتابک فرماندار گچساران گفت: آتش سوزی از عصر روز جمعه در ارتفاعات کوه دیل آغاز که با تلاش نیروهای امدادی در ساعت ۲۳ جمعه مهار شد.

او افزود: مجددا آتش سوزی دیگری در منطقه "دشتک دیل" در ساعت ۴ بامداد روز گذشته نیز آغاز شد که با توجه به پوشش گیاهی ،وزش بادهای شدید و نیز صعب العبور بودن منطقه کار مهار با سختی انجام می گرفت و متاسفانه آتش نیز به ارتفاعات کوه دیل نیز سرایت کرده است.

اتابک تصریح کرد: شب گذشته بخش  زیادی از آتش سوزی این منطقه مهار شد.

فرماندار گچساران عنوان کرد: حدود ۱۰۰ تن از نیروهای امدادی جهت پایش در منطقه حضور دارند که اگر مشکلی پیش نیاید تقریبا آتش کنترل و مهار شده است.

او گفت: نیروهای محلی،بسیج،منابع طبیعی،محیط زیست ،انجمن ها،علاقه مندان به محیط زیست و دیگر گروه ها در مهار حریق جانانه حضور داشتند که از جا دارد از همه آن ها تقدیر و تشکر کرد.

فرماندار گچساران با اشاره به اینکه این آتش سوزی به طور عمدی صورت گرفته و پیگیر این موضوع هستیم، خاطر نشان کرد: با عامل و یا عاملین این آتش سوزی برخورد خواهد شد هرچند انگیزه فرد یا افراد خاطی تا حدودی نیز برای ما محرز شده است.

 اتابک بیان کرد: با توجه به پوشش متراکم جنگلی این منطقه و نیز وزش باد شدید،هرلحظه امکان وقوع مجدد آتش سوزی دور از تصور نخواهد بود،به هرحال نیروهای امدادی جهت پایش در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/س

برچسب‌ها:

نظر شما