شناسهٔ خبر: 49787083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امدادگران چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۹۰۴ حادثه‌دیده را نجات دادند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در ۶ ماه اول سال جاری امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به ۲ هزار و ۹۰۴ نفر امدادرسانی کرد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ایرج کیانی به تشریح عملیات‌های امداد و نجات در ۶ ماهه نخست سال جاری پرداخت و گفت: در 6 ماهه اول سال جاری امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با انجام ۳۸۶ عملیات امدادی موفق به ارائه خدمات و امدادرسانی به ۲ هزار و ۹۰۴ نفر شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: ۲۵۵ مورد حوادث جاده‌ای، ۴۸ مورد حوادث شهری، 67 مورد حوادث کوهستان، 12 مورد حوادث ساحلی، 6 مورد حوادث آتش‌سوزی مراتع، ۱۲ مورد حوادث سیل و آب‌گرفتگی و 16 مورد حوادثی از قبیل طوفان و خدمات حضوری بوده‌اند که توسط عوامل امدادی خدمات ارائه شده است.

وی اظهار داشت: در خصوص امدادرسانی به حادثه‌دیدگان امدادگران و نجاتگران موفق به انتقال 155 نفر به مراکز درمانی شدند و 13 نفر هم به صورت سرپایی درمان شدند و همچنین 40 مورد عملیات رهاسازی توسط این عزیزان انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود : 6 سورتی پرواز توسط بالگرد جمعیت هلال احمر استان انجام که موفق به نجات جان افراد گرفتار در کوهستان و مناطق صعب‌العبور شدند.

کیانی در رابطه با وضعیت اسکان اضطراری مسافران گفت: بیش از 117 نفر در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان اسکان اضطراری داده شدند.

وی عنوان کرد: در عملیات‌های فوق  یک هزار و ۵۲۸ امدادگر و نجاتگر در قالب 490 تیم عملیاتی با اعزام 346 دستگاه آمبولانس و خودرو امداد و نجات  موفق به رهاسازی و انتقال 155 مصدوم به مراکز درمانی شدند.

انتهای پیام/68032/م

نظر شما