شناسهٔ خبر: 49786189 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

وضعیت بازار مسکن و قیمت های خرید خانه در منطقه ۲ تهران

بازار معاملات مسکن در حالی که این روزها یکی از عمیق ترین دوره‌های رکود را پشت سر می‌گذارد که همچنان فاصله قابل توجهی بیت قیمت های پیشنهادی و قیمت های قطعی فروش آپارتمان در برخی از مناطق شهر تهران وجود دارد.

صاحب‌خبر -

طبق جدیدترین اخبارهای منتشر شده از بازار مسکن، وضعیت بازار معاملات مسکن شهر تهران در مناطق مختلف نشان می دهد در حالی که سطح قیمت های نهایی و قطعی فروش آپارتمان در فایل های فروش رفته به میزان قابل توجهی با قیمت پیشنهادی فایل علی مشابه فاصلیه دارد، اما کماکان برخی فروشنده ها حاضر به تعدیل قیمت های پیشنهادی خود نیستند.

 

همین موضوع باعث افزایش شکاف بین قیمت پیشنهادی و نرخ قطعی فروش مسکن شده و باعث شده است در شرایطی که به علت رکود مالکان برای سرعت بخشیدن به انجام معاملات خود باید به انعطاف قیمتی بالاتری روی آورند، عملا این بازخورد از سوی آنها که در بازار به شکل محدود مشاهده شود. عدم انعطاف قیمتی بالاتری روی آورند، عملا این بازخورد از سوی آنها در بازار به شکل محدود مشاهده شود. عدم انعطاف برخی مالکان در تعدیل قیمت ها یکی از عواملی است که این روزها به دلیل وجود انتظارات تورمی، منجر به انجماد معاملات مسکن و تشدید رکود حاکم بر بازار ملک شده است.

 

چطور می توان از جدیدترین قیمت های خرید آپارتمان در تهران مطلع شد؟

یکی از راهکارهایی که به کنترل قیمت در بازار مسکن کمک می‌کند، اطلاع رسانی شفاف و درست از بازار قیمت مسکن است. که در این راستا وب سایت و اپلیکیشن تخصصی شابش اقدام به منتشر کردن جدیدترین قیمتخرید آپارتمان در تهران کرده است. منبع این گزارش ها، میانگین قیمت های آگهی های ثبت شده توسط مشاورین املاک درسه ماه گذشته است. لازم به ذکر است که این قیمت ها ممکن است در برخی از محله ها بر نوع سند، مصالح بکار برده شده در ساختمان، تعداد پارکینگ و … متفاوت باشد.

خرید آپارتمان در منطقه ۲ تهران

منطقه ۲ ، از جنوب به خیابان آزادی از غرب به بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بزرگراه شهید چمران منتهی می شود . این منطقه دارای ۲۱ محله و ۹ ناحیه است. ۲ محله معروف در این محله، سعادت آباد و شهرک غرب است که بیشترین طرفدار برای خرید و یا اجاره آپارتمان دارد.

 

محله شهرک غرب

شهرک غرب محله‌ای در شمال غربی شهر تهران است. بیشتر خانه‌های آن به صورت ویلایی ساخته شده. خیابان های پهن و کوچه باغ‌های عریض آن، جمعیت پایین، فرهنگ یکسان محله و آب و هوای تمیز، از ویژگی های مثبت این محله است. اگر شما هم تمایل به زندگی در یک محله امن را دارید، خرید آپارتمان در شهرک غرب را توصیه می کنیم.

 

ویژگی‌های محله شهرک غرب

منطقه: ۲ شهرداری تهران

موقعیت جغرافیایی: غرب تهران

بافت شهری: اکثرا نوساز یا بازسازی شده

همسایه های محلی: از شمال بزرگراه نیایش و بلوار دریا، بزرگراه حکیم از جنوب، پونک از سمت غرب و بزرگراه چمران از سمت شرق

دسترسی محلی: بزرگراه های چمران، حکیم، نیایش

مترو: دارد (میدان صنعت)

ایستگاه اتوبوس: ندارد

سطح قیمت خرید و یا اجاره خانه: بسیار بالا

 

محله ستارخان

محله ستارخان یکی از پر رفت و آمد ترین محله های شهر تهران است. رستوران و مراکز تجاری متعدد دراین محله باعث شده که خیابان ستارخان به یکی از مهم ترین خیابان های شهر تهران تبدیل شود. اجاره و یا خرید آپارتمان در ستارخان نیاز به بودجه بالایی دارد.

 

این محله شاه راه ارتباطی غرب و شرق تهران محسوب می‌شود. بنابراین رفت و آمد ماشین ها در این منطقه زیاد است. و همین عامل هم باعث ایجاد ترافیک در این منطقه شده است.

 

محله سعادت آباد

سعادت آباد یکی از محله‌های مرفه‌نشین و لوکس در تهران است که طرفدارهای بسیار زیادی هم دارد. بیشتر آپارتمان های این محله با کیفیت و مصالح درجه یک بازسازی شده است. مجتمع های تجاری و تفریحی، رستوران های متنوع باعث شده تا محبوبیت این محله دو چندان شود و افراد زیادی این محله را برای سکونت انتخاب کنند.

 

از مهم ترین امکانات رفاهی این محله می توان به: اریکه ایرانیان، هتل اسپیناس پالاس، پارک ژوراسیک و ... اشاره کرد. خرید آپارتمان در سعادت آباد را به افرادی که علاقه‌مند به محیط شلوغ هستند و دسترسی محلی برای آنها اهمیت دارد پیشنهاد می کنیم.

 

مزایای سکونت در محله سعادت آباد

  • آب و هوای مناسب
  • بافت شهری جدید و مدرن
  • برج و ساختمان های مسکونی
  • مراکز تجاری و تفریحی
  • دسترسی محلی

 

محله مرزداران

مرزداران محله‌ای با محوریت بلوار مرزداران در شمال غرب تهران است، که به موازات بزرگراه حکیم و خیابان جلال آل احمد، از بزرگراه اشرفی اصفهانی آغاز و به بزرگراه شیخ فضل الله نوری منتهی می‌شود. مرزداران از جنوب با ستارخان و صادقیه، و از شمال با پارک جنگلی پردیسان همسایه است. خیابان های پهن و دسترسی راحت به مراکز خرید و بزرگراه های اصلی از مزیت های مهم سکونت در این محله است.

 

طرشت

طرشت از محله های قدیمی غرب تهران است که در گذشته یکی از روستاهای اطراف تهران بوده است و راه ری به طبرستان از آن می گذشت. اکنون تعداد مکی از باغ های این محله باقی مانده. این محله از شمال به صادقیه، از سمت غرب به شهرک آپادانا، از جنوب به خیابان آزادی و از شرق به دریان نو و تهرانسر محدود می‌شود.

نظر شما