شناسهٔ خبر: 49786157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان:

ضریب اشغال هتلهای آذربایجان غربی در ایام کرونا به ۱۰ درصد رسید

المیرا عسگری زاده

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذریایجان غربی از رشد ۹۲ درصدی اقامت در اماکن اقامتی استان طی سال جاری خبرداد.

صاحب‌خبر -

جلیل جباری امروز ۴ مهرماه در نشست خبری بااصحاب رسانه که بمناسبت هفته گردشگری برگزار شد،افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۷۰ هزار نفر در مراکز اقامتی و هتلها اقامت داشتند و در مقایسه با سال گذشته۹۲ درصد رشد داشته است که نشان می دهد شاهد اقامت ۲ برابری در هتل ها و اماکن اقامتی بودیم.

وی با بیان اینکه غیر از ایام تعطیلی موزه ها، طی سال جاری ۷۷ هزار نفر از موزه های استان بازدید داشتند، گفت: مطالعه و اجرای ایجاد ۱۶عنوان موزه در استان در حال انجام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، بااشاره به ضرر وارد شده در ایام کرونا به اماکن اقامتی و هتلها خاطر نشان کرد: در ایام کرونا ضریب اشغال هتل ها در استان به ۱۰ درصد رسید.

وی از اقدامات مهم گردشگری در استان طی ۴ سال گذشته گفت:راه اندازی ۵۶ واحد اقامتی وپذیرایی تفریحی،۶۷ دفترمسافرتی، صدور ۱۴ گواهینامه فعالیت در حوزه سلامت،برگزاری جشنواره ها و نمایشگاههای ملی و محلی از جمله اقدامات استان طی ۴ سال گذشته بوده است.

جباری ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۹۱ اتاق با ۵۱۶۲ تخت در مراکز اقامتی آماده پذیرایی از مسافران است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های هفته گردشگری گفت: سرکشی از واحدهای اقامتی، دیدار با ائمه جماعات، معرفی ظرفیتهای گردشگری در فضای مجازی، پاکسازی اماکن تاریخی، بصدا در آمدن زنگ گردشگری در مدارس، برگزاری نمایشگاه عکس صنایع دستی،افتتاح ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان از جمله برنامه های این هفته در استان است. 

جباری با اشاره به لزوم تقویت یگان حفاظت میراث فرهنگی تاکید کرد: طی سال جاری ۸۰۰ مورد بازرسی از اماکن تاریخی استان انجام شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما