شناسهٔ خبر: 49785826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل امور روستایی استانداری هرمزگان:

ساخت منازل مسکونی زاج و داربست سیریک ۷۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل امور روستایی هرمزگان گفت: ۱۵۴ واحد مسکونی در زاج و داربست سیریک درحال احداث است که در مجموع ۷۷ درصدپیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

مجید حبیبی روز یک‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین هم اکنون ساختمان مدرسه ۹۴ درصد، مسجد ۳۱ درصد، بازارچه ۴۹ درصد، خانه بهداشت ۸۵ و محل زیست پزشک ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پس از تکمیل تحویل اهالی زاج و داربست می‌شود.

وی ادامه داد: برای احداث ساختمان‌های شهرک شهید سلیمانی حداقل باید هر یک بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال، شبکه برق رسانی ۶۰ میلیارد ریال، شبکه انتقال آب ۲۷۰ میلیارد ریال، راه سازی ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه هزینه شود.

روستای محروم زاج و داربست از نظر تقسیمات کشوری جزو شهرستان بشاگرد بود که بدلیل دوری راه و سخت گذر بودن راه دسترسی بخشی از خدمات را از جاسک و سیریک می‌گرفت، مردم این منطقه پس از سیلاب دیماه ۹۸ در منطقه‌ای به نام (بیرکلمی) که یک دشت باز است به صورت موقت در چادر اسکان داده شدند و این روستا از نظر تقسیمات کشوری جزو شهرستان سیریک قرار گرفت.

اهالی این روستا با توجه به سیلابی بودن محل به مکان جدیدی منتقل شدند و محل جدید روستا به اسم شهرک شهید سلیمانی نام‌گذاری شده است.

عملیات اجرایی شهرک مسکونی سرباز ولایت (شهرک سردار سلیمانی) همزمان با پنجم آذر ۹۹ سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، برای مردم سیل زده روستاهای زاج و داربست آغاز شد. این پروژه با طرح تفکیکی ۲۵ هکتار زمین در ۲۵۰ قطعه زمین مسکونی و سایر خدمات درحال انجام است.

نظر شما