شناسهٔ خبر: 49785471 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

چین: سناتورهای فرانسه به تایوان سفر نکنند

سفارت چین در فرانسه نسبت به سفر سناتورهای این کشور به تایوان هشدار داد و تأکید کرد تایوان بخش لاینفک از خاک چین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا از رادیو بین‌المللی چین، سفارت چین در فرانسه به سناتورهای این کشور که درصدد سفر به تایوان هستند، هشدار داد در تصمیم خود بازنگری کنند تا نه به روابط چین-فرانسه صدمه بزنند و نه اعتبار و منافع کشورشان را زیر سؤال ببرند.

سخنگوی سفارت چین در فرانسه روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تنها یک چین در جهان وجود دارد و تایوان بخش جدانشدنی از خاک چین محسوب می‌شود و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی نماینده کل چین است.

بیانیه مذکور می‌افزاید: اصل چین واحد هنجار اساسی در روابط بین‌الملل و مبنای سیاسی چین برای ایجاد و توسعه روابط دیپلماتیک با دیگر کشورها است و عدم انجام هرگونه مبادله رسمی به هر شکلی با مقامات تایوان، مفهوم اصلی احترام به اصل چین واحد تلقی می‌گردد.

این سخنگو در ادامه این بیانیه آورده است که سنای فرانسه یک‌نهاد مهم ملی در فرانسه محسوب می‌شود سناتورها دارای مقامی رسمی هستند و باید سیاست رسمی فرانسه را اجرایی کنند. سفر آن‌ها به تایوان و تماس‌های رسمی‌شان با مقامات تایوان، بدون اهمیت به عناوین آن، نقض جدی سیاست چین واحدی است که توسط فرانسه دنبال می‌شود و توسط نیروهای جدایی‌طلبی که به دنبال استقلال تایوان هستند، مورد سوءاستفاده قرار خواهد گرفت.

در ادامه بیانیه سفارت چین در فرانسه این‌طور آمده است: چنین اقداماتی نه‌تنها به منافع محوری و اصلی چین و روابط چین - فرانسه صدمه خواهد زد بلکه نهایتاً به اعتبار و منافع فرانسه نیز آسیب خواهد رساند. ما امیدواریم که افراد مربوطه مجدداً فکر کنند و در تصمیم خود برای سفر به تایوان تجدیدنظر کنند.

بر اساس گزارش رسانه‌های فرانسه، گروهی از سناتورهای این کشور درصدد سفر به تایوان در ماه اکتبر هستند.

انتهای پیام/۴۱۰۶/

برچسب‌ها:

نظر شما