شناسهٔ خبر: 49785129 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

در کردستان رخ داد

افشای راز سوالات کنکور

رکنا: رئیس پلیس فتای استان کردستان از دستگیری فردی که مدعی دسترسی به سؤالات کنکور سراسری در فضای سایبر بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، فردی که مدعی دسترسی به سؤالات کنکور سراسری بود ، دستگیر شد.

سرهنگ مهدی دانش پور در تشریح جزئیات این پرونده گفت: در رصد سایبری کارشناسان پلیس فضای مجازی این فرماندهی اطلاعاتی به دست آمد که نشان می داد فردی با هم‌دستی 2نفر دیگر از دوستانش با انجام تبلیغات فریبنده در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و ایجاد کانال در پیام رسان تلگرام مدعی دسترسی و واگذاری سؤالات کنکور به متقاضیان است.

دستگیری فروشنده سوالات کنکور کردستان

این مقام ارشد پلیس فتای استان کردستان ادامه داد: مأموران ما پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات غافل گیرانه متهم اصلی و 2هم‌دستش راشناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

اگر چه متهمان به دام افتاده ابتدا منکر هرگونه جرمی بودند اما در رویارویی با مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی خود را پذیرفتند و به جرم خود اعتراف کردند. سرهنگ دانش پور افزود: مجرمان با ترفند اجاره کارت های بانکی افراد مختلف و با استفاده از سیم کار ت هایی به نام دیگر اشخاص فرآیند کلاهبرداری خود را انجام می دادند.

اشخاصی که به هر دلیلی کارت بانکی و یا سیم کارت خود را در اختیار این مجرمان قرار داده اند مورد پیگرد قانونی قرار می گیرند. چراکه این افراد باید پاسخگوی فعل مجرمانه عمدی یا سهوی خود باشند. متهمان پرونده نیز در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند و تحقیقات برای شناسایی میزان کلاهبرداری آن ها و تعداد شکات ادامه دارد.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • قتل ریحانه عامری ناموسی نبود! / لو دادن فیلم 27 دقیقه ای پدر با زن فامیل  + گفتگو

    قتل ریحانه عامری ناموسی نبود! / لو دادن فیلم 27 دقیقه ای پدر با زن فامیل + گفتگو

آیا این خبر مفید بود؟
0 1

نظر شما