شناسهٔ خبر: 49784786 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رقابت یک هزار و ۱۱۰ نفر از ایران و جهان در دوسالانه داستان کوتاه نارنج

شیراز- ایرنا- شهر جهرم استان فارس، میزبان هشتمین دوسالانه داستان کوتاه جهرم است، جایی که یک هزار و ۱۱۰ نفر نویسنده ایران و جهان با هم رقابت می‌کنند. 

صاحب‌خبر -

این داستان نویسان، یک هزار و ۷۱۰ داستان به دبیرخانه این جشنواره فرستاده اند و به گفته دبیر این دوسالانه داستان کوتاه، از نویسندگان فارسی زبان مقیم ۱۷ کشور خارجی داستان دریافت شده است.
محمد بادپر یکشنبه چهارم مهر ۱۴۰۰ در گفت و گوی مجازی با رسانه ها اعلام کرد: در این دوره نیز شاهد استقبال خیره‌کننده داستان‌نویسان فارسی ‌زبان سراسر دنیا بودیم که این نشان‌دهنده مقبول بودن این دوسالانه در بین  داستان‌نویسان فارسی‌زبان دنیا است.
وی ادامه داد: مستقل بودن، دوری از حواشی، توجه به همه جریانات فعال در داستان‌نویسی و پرهیز از هرگونه اعمال‌نظر شخصی بوسیله‌ برگزارگنندگان نارنج در امر داوری، از شاخصه‌های این جایزه ادبی است و در این دوره نیز مانند همه‌ دوره‌های گذشته خود “ داستان”  مهمترین ملاک انتخاب است. 
دبیر این دوسالانه به اشاره به حضور نویسندگانی از تمام استان‌های کشور گفت:نویسندگان فارسی‌زبان مقیم در ۱۷ کشور آلمان، انگلستان، آمریکا، هلند، افغانستان، کانادا، استرالیا، فرانسه، هلند، ترکیه، امارات متحده عربی، عمان، قطر، بلژیک، هندوستان، چین و کویت نیز در این دوره شرکت کردند. 
بادپر با اعلام اینکه شرکت‌کنندگان با مراجعه به سایت داستان نارنج به نشانی www.dastannaranj.ir می‌توانند نسبت به مشاهده‌ اسامی خود که در این سایت قرار داده شد اقدام کنند افزود: ۶۰۳ نویسنده با دو داستان و ۵۰۴ نویسنده با یک داستان در این دوره حضور یافتند که در این میان شهرهای تهران با ۲۰ درصد، مشهد و شیراز ۱۰ درصد و اصفهان با ۸ درصد بیشترین تعداد شرکت‌کننده را داشتند. 
وی همچنین تعداد شرکت‌کنندگان جهرمی این دوره را  حدود ۵۲ نفر اعلام کرد و افزود: علاوه بر رشد چشم‌گیر تعداد شرکت‌کنندگان جهرمی شاهد حضور پررنگ نویسندگان شهرهایی چون رشت، کرمان، تبریز، کرج و اهواز نیز بودیم. 
بادپر زمان اعلام نتایج مرحله اول داوری را اوایل آبان‌ماه و برگزیدگان نهایی را اواخر آذرماه ۱۴۰۰ عنوان و بیان کرد: برگزاری حضوری اختتامیه منوط به برچیده شدن محدودیت‌های اجتماعی ناشی از کووید ۱۹ است و اگر این امر اتفاق نیفتتد ناچار به اتخاذ تصمیم دیگری هستیم. 
دوسالانه داستان کوتاه نارنج را انجمن اهل قلم شهرستان جهرم، موسسه‌ فرهنگی هنری نارنج و با حمایت دفتر نمایندگی مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، فرمانداری ویژه، شورای اسلامی و شهرداری شهر جهرم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم و سایر مسئولین و نهادهای شهرستان جهرم برگزار می‌کنند.
جهرم از شهرستان های مرکزی فارس و در ۱۹۳  کیلومتری جنوب شیراز است. 
 

نظر شما