شناسهٔ خبر: 49784736 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس بسیج رسانه استان:

ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین برگزار می‌شود

قزوین – ایرنا – رییس سازمان بسیج رسانه استان قزوین گفت: ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین به منظور توسعه، تعمیق و نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی و تحول در محتوای رسانه‌های استان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد کشاورز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه دشمنان با جنگ رسانه ای و نرم به دنبال ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن بست و بدبینی در مردم نسبت به نظام و مسوولان هستند و رسانه ها وظایف و رسالت های سنگینی را در این زمینه برعهده دارند.

وی اضافه کرد: پاسخگویی به پرسش های افکار عمومی، اطلاع رسانی دقیق، شبهه زدایی از ابهامات و تقویت شفافیت، آگاه سازی مردم نسبت به توطئه‌های دشمنان و آسیب‌های اجتماعی و شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن از جمله این وظایف و تکالیف است که موجب تقویت سرمایه های اجتماعی و همدلی جامعه و شکست دشمنان می شود.

رییس بسیج رسانه استان قزوین گفت: با توجه به این نقش خطیر اصحاب رسانه استان، برگزاری ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان قزوین در دستور کار قرار گرفت تا با حفظ و گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی، ارتقای تولیدات ارزشی و حمایت از خبرنگاران و پدیدآورندگان آثار فاخر انقلابی گام های بلندی برای تقویت و توسعه جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی در مقابله با موج مخرب جنگ نرم برداشته شود.

وی با اشاره به اهداف این جشنواره، گفت: تولید محتوا، ایجاد فرصت نقش آفرینی برای بسیجیان رسانه ای دغدغه مند، شناسایی افراد رسانه ای دارای مهارت و توانمند برای تولید محتوای گسترده برای رسانه های سراسری، تربیت کادر خبری فنی استاندارد و بسیجی، حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب های اجتماعی و جریان سازی رسانه ای از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

کشاورز با اشاره به محورهای این جشنواره، گفت: امنیت پایدار، امید و نشاط، روحیه جهادی و انقلابی در زمینه کرونا، کمک مومنانه، مواسات و انفاق و اردوهای جهادی،  الگوسازی و مطالبه کارآمدی، آسیب های اجتماعی شامل طلاق، اعتیاد، قاچاق، گرانفروشی، محرومیت، ناکارآمدی مدیران و مسئولان، سبک زندگی شامل ازدواج، فرزندآوری، عفاف و حجاب، الگوی مصرف، نماز و امر به معروف، مدیریت بر فضای مجازی، توان داخلی و خوداتکایی، مانع زدایی ها، دشمن شناسی و موضوع استانی احیای دشت قزوین از محورهای این جشنواره به شمار می رود.

این مسوول با اشاره به بخش های جشنواره، گفت: عکس، گزارش، خبر، یادداشت، کاریکاتور، مستند کوتاه، کلیپ و موشن گرافیک، اینفوگرافیک، گفت و گو و مصاحبه و تیتر از بخش های ششمین جشنواره رسانه ای ابوذر در استان قزوین است که خبرنگاران می توانند آثار خود را در این بخش ها ارسال کنند.

وی در خصوص ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره نیز اظهار داشت: اصحاب رسانه استان می توانند تا ۱۵ آذرماه، آثار خود را از طریق پیام رسان واتساپ به شماره ۰۹۱۰۰۹۱۳۹۵۰ یا به صورت حضوری به دبیرخانه سازمان بسیج رسانه استان قزوین ارسال کنند.

کشاورز با بیان اینکه اختتامیه جشنواره در ۲۱ دی ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، گفت: آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی ۱۵ آذر ۹۹ تا ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در یکی از نشریات سراسری، نشریات استانی، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی منتشر شده باشند.

رییس بسیج رسانه استان قزوین گفت: هر متقاضی می تواند حداکثر ۶ اثر در قالب های جشنواره ارائه دهد و در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره، آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب کرده و بقیه را حذف می کند.

نظر شما