شناسهٔ خبر: 49784566 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری اجلاس گروه بیست درباره افغانستان

نشست گروه جی بیست ویژه بررسی تحولات اخیر افغانستان روز سه شنبه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه از برگزاری جلسه گروه بیست در روز سه شنبه پیرامون تحولات اخیر افغانستان خبر داد.

ورشینین در مصاحبه با تاس گفت: «اجلاس سران گروه بیست (G۲۰) درباره افغانستان قرار است ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) برگزار شود.»

او به سوالی در مورد حضور نماینده روسیه در این اجلاس پاسخ مشخصی نداد و اظهار داشت که هنوز در حال کار روی آن هستند و تاکید کرد که سران این اجلاس باید در این خصوص دعوت نامه‌ ارسال کنند.

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا که در حال حاضر ریاست گروه ۲۰ را بر عهده دارد، پیشتر گفته بود که قرار است نشست سران افغانستان یک هفته پس از مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شود.  

این جلسه در حالی برگزار می‌شود که رئیس شورای صلح طالبان چندی پیش از وضعیت بحرانی افغانستان اطلاع داده بود که این کشور با چالش‌های زیادی مانند: بحران غذا، بحران جریان پول، آموزش و ادارات دولتی مواجه است. بسیاری از بخش‌های دیگر دولت به طور کامل تعطیل شده اند. 

گروه بیست از همراهی ۱۹ کشور و اتحادیه اروپا تشکیل شده است. اعضای این گروه همه ساله جلسه دارند. در نشست گروه ۲۰، رهبران کشور‌ها در خصوص مهمترین مسائل اقتصادی و مالی روز دنیا تبادل نظر و تلاش می‌کنند تا برنامه‌هایشان با هم هماهنگ باشد.

انتهای پیام/

نظر شما