شناسهٔ خبر: 49784457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

محمدباقر قالیباف در پیامی درگذشت علامه حسن‌زادۀ آملی را تسلیت گفت

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت علامه حسن‌زادۀ آملی را تسلیت گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در متن این پیام آمده است:

«بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً

درگذشت عالم ربانی مصباح‌الهدایة نجم‌الدین علامۀ ذوالفنون یگانۀ آسمان حکمت و غریق دریای حقیقت، آیت‌الله علامه حاج حسن حسن‌زادۀ آملی، موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

علامه حسن‌زاده یکی از سرمایه‌های بی‌نظیر حوزه‌های علمیه و جامع علوم و معارف بود که گنجینۀ حکمت بزرگانی همچون علامه طباطبایی (اعلی الله مقامه) در سینۀ ایشان جا داشت؛ ایشان که در سلوک إلی‌الله و وقوف بر اسرار عالم هستی مقامی بی‌بدیل یافته بود، عمر پربرکت خویش را صرف تعظیم امر خالق و شفقت با خلق نمود و با بذل علم و دانش بی‌پایاب خویش، جان‌های آگاه و جویای حقیقت را از دریای معارف الهی سیراب کرد. فقدان آن آفتاب تابان عرفان و فلسفه و پیشوای اهل زهد و ورع برای جامعۀ علمی به‌خصوص حوزه‌های علمیۀ جهان اسلام به معنای واقعی کلمه جبران‌ناشدنی و خسارت‌بار است.

اینجانب این ضایعۀ مؤلمه را خدمت، ولی الله الاعظم قطب عالم امکان حضرت صاحب‌الزمان (عج)، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته)، مراجع معزّز و گران‌قدر، علما و طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان و دوست‌داران ایشان، ملت مؤمن ایران اسلامی و بیت معظّم و مکرّم آن علّامۀ ذوالفنون تسلیت می‌گویم و از خداوند منان برای ایشان علوّ درجات و حشر با اولیاءالله را مسئلت می‌کنم.


محمدباقرقالیباف
رئیس مجلس شورای اسلامی»

نظر شما