شناسهٔ خبر: 49784228 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کلاه شاپو‌های عروس ملکه انگلیس حامل چه پیامی است؟

کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام در مراسم‌های مختلف کلاه‌هایی به سر می‌کند که برخی از آن‌ها دارای پیام‌هایی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «trends wide» شاید شما هم در تصاویری که از مراسم‌های مختلفی مربوط به خاندان سلطنتی انگلستان پخش شده باشد، دیده باشید. در این مراسم ها، افراد لباس‌های مختلفی بر تن می‌کنند. زنان در خاندان سلطنتی انگلستان از شال و یا کلاه به عنوان بخشی از پروتکل سلطنتی استفاده می‌کنند که قاعده این رسم به دهه ۵۰ میلادی باز می‌گردد؛ قاعده‌ای که کیت میدلتون نیز از آن مستثنی نیست.

کیت میدلتون، دوشس کمبریج که همسر شاهزاده ویلیام است نیز به خوبی می‌داند یک ظاهر سلطنتی بدون استفاده از کلاه، کامل به نظر نمی‌رسد؛ خصوصا در رویداد‌های رسمی که شامل دعوت به شام و یا ناهار است.

در واقع، کیت میدلتون دارای مجموعه‌ای چشمگیر از کلا‌های شاپو (که در کشور‌های غربی با نام فدورا شناخته می‌شود) است که با هم متمایز هستند. این کلاه‌های بخشی از لباس‌های وی اند که که استفاده از آن‌ها در مراسم‌های مختلف، توجه بسیاری را جلب می‌کند.

در این گزارش قصد داریم به ۵ عدد از کلاه‌هایی که کیت میدلتون از آن‌ها استفاده می‌کند، بپردازیم:

۱- زیباترین کلاه کیت میدلتون

برای «روز مشترک المنافع» ۲۰۲۰، کیت میدلتون از فرق سر تا نوک پا را با رنگ قرمز ست کرده بود. روز مشترک المنافع در واقع دومین دوشنبه ماه مارس است که در بسیاری از کشورهای عضو جامعه مشترک‌المنافع، تعطیل عمومی است. کلاه او در این مراسم دارای سه گل رُز قرمز رنگ و برگ‌های مخملی بود.

کلاه شاپو‌های عروس ملکه انگلیس حامل چه پیامی است؟

اما آیا این کلاه وی دارای پیامی هم بود؟

در واقع این کلاه او دارای یک پیام پنهان بود؛ زیرا گل‌های روی آن کلاه، گل ملی انگلستان هست و گل رُز نیز نشان دهنده صلح و سلطنت طولانی مدت است.

۲-کلاه مراسم روز آنزاک

در مراسم «روز آنزاک» در وست مینیستر، دوشس کمبریج برای ادای احترام به کهنه سربازان، با لباسی یک رنگ ظاهر شد. کلاه آبی رنگ وی؛ نوعی هماهنگی را با لباس‌های دیگر وی به وجود آورده بود. آنزاک، نام اختصاری ارتش مشترک استرالیا و نیوزیلند است که در جنگ جهانی اول به عنوان نیرو‌های حامی انگلستان و در دسته متفقین شرکت کردند.

کلاه کیت میدلتون

۳- کلاه مراسم عروسی یوژنی یورک

در اکتبر ۲۰۱۸ کیت میدلتون در مراسم عروسی سلطنتی «شاهدخت یوژنی یورک» از رنگ صورتی خیره کنند‌های استفاده کرده بود. برای اعضای خاندان سلطنتی قوانینی در خصوص نوع کلاه‌هایی که برای پوشش انتخاب می‌کنند، وجود دارد و کیت میدلتون در این مراسم، از رنگ صورتی تند (فوشیا) استفاده کرده بود که از طراحی‌های «فیلیپ تریسی» است.

کلاه کیت میدلتون

۴-کلاه مراسم جشن تولد ملکه انگلیس

برای مراسم رسمی جشن تولد ملکه انگلیس، کیت میدلتون از یک لباس تابستانی با یک کلاه لبه دار از طراحی‌های فیلیپ تریسی استفاده کرده بود. کلاه او شکوفه های بزرگی را در زیر لبه کج نشان می داد که کلاسیک بودن ظاهر لوکس او را بالا برده بود.

کلاه کیت میدلتون

۵- کلاه جشن سالانه روز کهنه سربازان

سال گذشته کیت میدلتون در جشن سالانه روز کهنه سربازان، یک نوع کلاه کج را بر سر گذاشته بود که آنهم از طراحی‌های «فیلیپ تریسی» بود. او کت خود را که از سوی «الکساندر مک کوئین» طراحی شده بود را با گل خشخاش قرمز ست کرده بود.

کلاه کیت میدلتون

گفتنی است کیت میدلتون، همسر شاهزاده ویلیام است. شاهزاده ویلیام، دوک کمبریج و بزرگترین فرزند «شاهزاده چارلز» و «دایانا» شاهدخت ولز محسوب می‌شود. همچنین شاهزاده ویلیام نوه ملکه الیزابت دوم محسوب می‌شود.

کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام

کیت میدلتون و همسرش، شاهزاده ویلیام

انتهای پیام/

نظر شما