شناسهٔ خبر: 49784013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم یزد در مجلس:

مدیران بنیاد مسکن استان یزد اصلاح طرح هادی روستاها را پیگیری کنند

یزد- ایرنا- نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی از مسئولان بنیاد مسکن انقلاب‌اسلامی استان خواست بر حسب ضرورت و با همکاری مدیران سایر دستگاه‌ها نسبت به اصلاح طرح هادی روستاها اقدام و آن را به جد پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه‌‍شب روابط عمومی دفتر این نماینده، محمد صالح جوکار در بررسی مسایل ، مشکل مردم و جوانان روستاهای بخش مرکزی یزد افزود: بنیاد مسکن ماموریت خود را برای اصلاح طرح هادی انجام دهد و در تامین زمین و واگذاری آن از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی بر اساس نیاز جوانان اقدام شود.

وی ادامه داد: تکمیل راه‌های بین روستایی، نظارت شهرداری بر ساخت و سازها، تامین حمل و نقل عمومی و تکمیل پروژه‌های ورزشی تا پایان سال از دیگر نیازها و مطالبه  برحق مردم مناطق روستایی بخش مرکزی یزد است که باید این موضضوع پیگیری و اقدام لازم در این مورد به عمل آید.

در این نشست و بازدید میدانی که برخی مسئولان شهرستان یزد حضور داشتند، مهمترین مشکل  این روستاها به خصوص تامین مسکن، آب آشامیدنی، ایجاد اشتغال و مشکل حوزه عمران روستایی بررسی شد.
بخش مرکزی یزد ۱۲ روستا و حدود ۳۵ هزار نفر جمعیت است.

مدیران بنیاد مسکن استان یزد اصلاح طرح هادی روستاها را پیگیری کنند

توسعه روستایی علاوه بر بهبود شرایط زندگی بخشی از قشر کم‌درآمد جامعه و خودکفایی آنان در جلوگیری از مهاجرت به شهرها و توسعه کلان کشور تاثیر مستقیم دارد، این موضوع سال‌های اخیر در کانون برنامه‌های دولت قرار  دارد.

استان یزد ۱۱ شهرستان، ۲۴ شهر، ۲۱ بخش، ۴۳ دهستان و ۹۶۳ روستا دارد.

طرح هادی روستایی از جمله طرح هایی است که با ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی ، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبه طرح های ساماندهی فضا و سکونتگاه های روستایی یا طرح های جامع ناحیه ای تعیین می کند.

پایه چنین طرحی در کشور  از سال ۱۳۶۲ و تحت عنوان، روان بخشی روستاها، در یکی از نقاط روستایی شهرستان شهرکرد از سوی  وزیر مسکن و شهرسازی وقت به مورد اجرا گذاشته شد، و در سال های بعد به خصوص از سال ۱۳۶۶ توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با جدیت تمام پی گیری شد و تجدید حیات و هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله، اهداف مورد نظر در طرح های یادشده است.

نظر شما