شناسهٔ خبر: 49783897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ایلام واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند

ایلام - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بر اساس آمار هنوز ۴۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده اند و در خطر ابتلا هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز یکشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا اظهار داشت: باید همه ادارات، بانک ها، نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی و کارکنان بخش های دولتی و خصوصی ملزم به تزریق واکسن کرونا شوند.

وی افزود: اکنون درصد واکسیناسیون استان حدود ۶۳ درصد است که برای رفع خطر باید این آمار به بالای ۸۰ درصد برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز امیدواری کرد دز دوم واکسن تزریق و نگرانی ها کمتر شود.

۶۵ هزار واکسن کرونا در ایلام وجود دارد

صادقی فر یادآور شد: مشکلی برای تامین واکسن در استان وجود ندارد و اکنون حدود ۶۵ هزار دز واکسن کرونا در ایلام موجود است و فردا نیز پیگیری برای سهمیه جدید انجام می شود.

تزریق واکسن افراد زیر ۱۸ سال در ایلام شروع شد

وی اضافه کرد: تزریق واکسن افراد زیر ۱۸ سال در استان شروع شده و گروه های دانش آموزی در چند روز اخیر واکسن کرونا تزریق کرده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: باید تلاش شود فرهنگ سازی برای استقبال از واکسیناسیون انجام تا جامعه هرچه سریعتر واکسینه و استرس ها و نگرانی کمتر شود.

همه سفیر سلامت و تزریق واکسن باشند

صادقی فر از همه به ویژه رسانه ها خواست که سفیر سلامت برای تزریق واکسن و ترغیب مردم باشند.

وی اتاکید کرد: همه باید تلاش کنیم و حساس باشیم در محله، محل کار و منطقه دیگران را ترغیب و تشویق به تزریق واکسن کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اکنون در مناطق مرزی، عشایری، حتی مراجعه به درب منزل افراد در مناطق مختلف سعی شده تزریق واکسن به خوبی انجام گیرد.

زائران در مسیر بازگشت از مرز تجمع نکنند

دکتر صادق فر اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن اربعین باید به گونه ای اقدام کنیم که زائران در مسیر بازگشت هیچ‌گونه تجمعی نداشته باشند تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

وی از همه مردم خواست هفته جاری در مراکز عمونی، بازار، رستوران ها و مکان های که امکان تردد زوار وجود دارد، با حساسیت ویژه ای سلامت خود را با رعایت شدید پروتکل ها جدی بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ابراز امیدواری کرد با افزایش درصد واکسیناسیون و کاهش شیوع کرونا و بستری افراد همکاران دانشگاه علوم پزشکی پس از ۲۰ ماه با فشار و نگرانی کمتری کار خود را ادامه دهند.

وی از اصحاب رسانه خواست در بحث ترغیب مردم به واکسیناسیون تولید محتوا داشته باشند.

نظر شما