شناسهٔ خبر: 49783468 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

پنجعلی: کاشانی برای مدیرعاملی بهترین است

محمد پنجعلی مدافع و کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با شرایط سید جلال می‌گوید همه چیز در رابطه با خداحافظی و ادامه فوتبال این بازیکن به خودش بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

ایران ورزشی: محمد پنجعلی مدافع و کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با شرایط سید جلال می‌گوید همه چیز در رابطه با خداحافظی و ادامه فوتبال این بازیکن به خودش بستگی دارد. محمد پنجعلی در رابطه با قرعه رویارویی پرسپولیس با الهلال در آسیا و بسیاری دیگر از موارد دیگر سرخ‌ها نقطه نظراتش را با ما مطرح ساخته و به سؤالات ما پاسخ می‌دهد.

قرعه رویارویی با الهلال را قرعه مناسبی برای پرسپولیس می‌دانید؟

به هر حال بازی در آسیا، مرحله به مرحله سخت‌تر می‌شود بر همین اساس من قرعه پرسپولیس را دشوار می‌دانم اما بالاخره سرخپوشان برای رسیدن به مراحل پایانی و دیده شدن بیشتر کارشان در آسیا باید از سد حریفانشان یکی یکی گذر کنند از همین رو رویارویی با سایر حریفان امری اجتناب‌ناپذیر است و باید پرسپولیس با همه بازی کند. در این سال‌ها هم پرسپولیس به انجام کارهای سخت و دشوار عادت کرده و خوشبختانه از پس انجام دادن این موارد و دشواری‌ها به خوبی برآمده به همین دلیل من به عبور از سد الهلال با وجود دشوار بودنش امیدوارم .

اما بازی با الوحده و حتی النصر راحت‌تر از الهلال نبود؟

بله الوحده نسبت به الهلال و النصر قرعه راحت‌تری بود اما به هر حال خاصیت قرعه همین است و تیمی هم که می‌خواهد قهرمان شود باید از سد هر حریف و قرعه‌ای بگذرد بر همین اساس من به کار پرسپولیس با وجود قرعه سختش با توجه به تجربه‌اش خیلی امیدوارم هر چند در این رابطه نگران یکسری از موارد هم هستم .

نگرانی‌تان بابت چه مسائلی است؟

مشکل پرسپولیس انجام ندادن بازی‌های رسمی قبل از آسیاست و کادر فنی مجرب پرسپولیس به همین دلیل مجبورند با انجام چند بازی تدارکاتی با تیم‌های لیگ برتری، پرسپولیس را برای دیدار با الهلال آماده کند؛ نکته‌ای که کمی کار را برای سرخپوشان دشوار می‌سازد اما به هر حال چاره‌ای نیست و سرخپوشان مانند این چند سال اخیر چاره‌ای جز این ندارند که از برنامه‌ریزی انجام شده تمکین کنند.

برای قهرمانی در آسیا، قدرت پرسپولیس را کافی می‌دانید؟

پرسپولیس تیم خوب و باتجربه‌ای است که بازیکنانش شخصیت قهرمانی‌های متعدد را دارند که این امر یعنی روحیه برنده‌خواهی و قهرمانی یکجورهایی تبدیل به عادتی برای بازیکنان پرسپولیس شده است، فقط در همین راستا من امیدوارم بازیکنان جدید هر چه زودتر با بازیکنان قبلی هماهنگ شده و تیم هارمونی لازم را کسب کند البته جدا از مواردی که گفتم بزرگترین امیدواری‌ام به کادر فنی پرسپولیس است که انصافاً در ایران بهترین هستند و آقا یحیی با گروه آنالیز و کادر فنی خوب و کاربلد و هماهنگی که دارد قادر است از سد هر حریفی بگذرد و هر کاری را انجام دهد به همین دلیل هم هست که باید بگویم با کادر فنی و بازیکنانی که پرسپولیس دارد به شکستن طلسم قهرمانی در آسیا خیلی خوشبینم .

در رابطه با حضور تماشاگران در بازی‌های لیگ برتر چه نظری دارید؟

همه می‌دانند که پرسپولیس بزرگترین و پرهوادارترین تیم ایران و آسیاست به همین دلیل هوادار بزرگترین نعمت پرسپولیس است و خیلی خوشحالم که دوباره پرسپولیس بعد از چیزی حدود دو سال دوباره می‌تواند از حضور بهترین تماشاگر و متعصب‌ترین هواداران ایران بهره بگیرد و با حمایت و پشتیبانی آنها دوباره در مسیری قرار بگیرد که چیزی جز آن از پرسپولیس انتظار نمی‌رود.

منظورتان ششمین قهرمانی متوالی است؟

بله چرا که نه! به هر حال گفتم با بهترین سرمربی و مربیان لیگ و ایران و بازیکنانی که چند سال است ثابت کرده‌اند بهترین هستند و هوادارانی که مانند کوه پشت تیمشان قرار دارند و از تیمشان حمایت می‌کنند حتماً پرسپولیس موفق به کسب ششمین قهرمانی متوالی و سه‌گانه زدن و شکستن طلسم قهرمانی‌اش در آسیا خواهد شد و کسب این موفقیت‌ها اصلاً برایش رویا نیست. چه بسا پرسپولیس در این چند ساله رکوردهایی زده که شاید برای بعضی تیم‌ها دست‌نیافتنی و تبدیل به یک رویا شده باشد.

قبول دارید یحیی گل‌محمدی چند سال است که به ناچار از برنامه‌های سازمان لیگ تمکین می‌کند؟!

بله قبول دارم اما انصافاً پرسپولیسی که سال‌هاست برای ایران در آسیا آبروداری کرده و سهمیه ایران را افزایش داده یا حفظ کرده نباید قربانی برنامه‌ریزی سازمان لیگ شود چون بازی‌های برون‌مرزی واقعاً سنگین است و یک تیم حتماً باید از دل لیگ و انجام بازی‌های دیگر تدارکاتی راهی مسابقات رسمی شود نه اینکه شرایط به گونه‌ای پیش برود که پرسپولیس را مجبور سازند با سه بازی تدارکاتی با سه تیم لیگ برتری به مصاف الهلال برود .

در رابطه با خرید بازیکنان جدیدی که جایگزین بازیکنان بزرگی در پرسپولیس شدند چه عقیده‌ای دارید؟

رضا اسدی مقابل استقلال تاجیکستان به نسبت آنکه اولین بازی رسمی‌اش را انجام می‌داد نمایش قابل قبولی ارائه داد. فرجی هم که کنار سید جلال زوج خوبی ساخته و مشکلی در غیاب کنعانی‌زادگان احساس نمی‌شود ضمن اینکه نعمتی و ابراهیمی هم هستند که واقعاً مدافعان وسطی هستند که مربیان می‌توانند روی آنها حساب خاصی باز کنند. پاکدل هم می‌تواند با هماهنگی بیشتر با عبدی و آل‌کثیر زوج آتشینی برای خط حمله پرسپولیس بسازند.

در رابطه با مدیرعاملی پرسپولیس هم چند نام مطرح شده. کدام گزینه را برای مدیر عاملی پرسپولیس بهترین می‌دانید؟

آقایان دادکان و کاشانی مدیرانی امتحان پس داده هستند که هر کدام از این عزیزان بهترین هستند اما من فکر نمی‌کنم آقای دادکان بیایند و با این وجود فکر می‌کنم حبیب کاشانی بهترین گزینه برای مدیر عاملی پرسپولیس باشند؛ مدیری که حتماً می‌تواند کارهای مدیریتی را به بهترین نحو ممکن انجام دهد؛ مدیری که سابقه مدیریت و قهرمانی پرسپولیس را دارد و حتماً می‌تواند سرخپوشان را در اوج مشکلات بازهم به بهترین شکل ممکن مدیریت کرده و با کادر فعلی و بازیکنانی خوب به موفقیت‌های بزرگ برساند.

در رابطه با شرایط تیم ملی چه نظری دارید و فکر می‌کنید با حضور تماشاگر در بازی‌مان مقابل کره جنوبی چه نتیجه‌ای کسب می‌کنیم؟

همه آسیا از ایران می‌ترسند و وحشت دارند و کره هم بعد از اینکه باخت سنگین عراق مقابل تیم ملی کشورمان را دیده ترس و هراس حتماً آنها را در برگرفته به همین دلیل کره با ترس به مصاف ایران می‌آید و ان‌شاءالله با اولین حضور تماشاگر در بازیمان مقابل کره جشن ملی دیگری می‌گیریم و یک گام دیگر به هدفمان که صعود به جام جهانی است نزدیکتر می‌شویم‌.

در خصوص سیدجلال معتقدید این مدافع تا چه زمانی می‌تواند با صلابت به کار خودش ادامه دهد و خداحافظی را فعلاً برای او صلاح نمی‌دانید؟

سیدجلال یکی از بهترین مدافعان تاریخ پرسپولیس است و خودش بهترین شخص است که می‌تواند در رابطه با خودش بهترین تصمیم را بگیرد. من در 36 سالگی از تیم ملی و در 38 سالگی از پرسپولیس خداحافظی کردم. سیدجلال هم فعلاً رهبری بزرگ در میانه دفاع است و فکر می‌کنم پرسپولیس به وجودش نیازدارد.

چه زمانی تقویم ما با ای‌اف‌سی و سایر کشورها هماهنگ خواهد شد که به طور مثال نماینده‌مان اینقدر مشکلات نداشته باشد؟

ما باید خودمان را با ای‌اف‌سی و تقویمش وفق بدهیم تا اینگونه پیش نیاید کشورهای شرق آسیا و سایر کشورها از کوران مسابقاتشان آماده به مصاف تیم‌های ما بیایند اما تنها نماینده ما که به نوعی حکم تیم ملی ما را هم دارد به ناچار با سه بازی تدارکاتی راهی آسیا شود که همه اهالی هم از او انتظارات خیلی زیادی دارند. فکر می‌کنم این خاصیت بزرگ پرسپولیس و کادر فنی‌اش است که هر بلایی و هر برنامه‌ای که می‌خواهند را برایش اجرا می‌کنند و کادر هم از آن تمکین می کند و با وجود این یکطرفه بودن شکل کار باز هم پرسپولیس موفق عمل می‌کند در صورتی که من فکر می‌کنم هر تیم دیگری جای پرسپولیس بود و این همه بلا سرش می‌آوردند حتماً تعطیل می‌شد.

نظر شما