شناسهٔ خبر: 49783463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در خراسان جنوبی متوقف شد

زهرا حمیدی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده از اواخر مرداد ماه با برنامه‌ریزی‌هایی که برای مصرف بهینه برق انجام شده، در خراسان جنوبی متوقف شد.

صاحب‌خبر -

مهدی دادگر در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر همکاری مطلوب مشترکان و صرفه جویی در ساعات اوج مصرف برق، اظهار کرد: در فصل تابستان خاموشی‌هایی داشتیم که به نسبت استان‌های دیگر بسیار کمتر بود و کاهش ساعات کاری ادارات و همچنین کاهش روشنایی معابر حدودا 12.2 مگاوات پیک بار استان را در تابستان کاهش داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که در زمینه کاهش خاموشی‌ها در سطح استان انجام می‌شود توسعه شبکه اتوماسیون توزیع است، چراکه تجهیز گروه‌های خط گرم فرمان از راه نزدیک این امکان را فراهم می‌کند تا همکاران ما از نزدیک شبکه ۲۰ هزار ولت را لمس کنند و ما مانع از اعمال خاموشی مشترکین شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: پروژه‌های توسعه و بهینه سازی شبکه زیادی را در سطح استان انجام داده‌ایم که این امر سبب شده است که میزان خاموشی به حدود یک هفتم میانگین کشوری برسد و تلفات ما در پایان سال ۹۸ به ۷ درصد برسد که رکورد خوبی در بین شرکت‌های توزیع سطح کشور است.

در این راستا از مشترکان تقاضا می‌شود هم برای حفظ سلامت خود و خانواده و هم به منظور ارج نهادن به زحمات کادر پزشکی و درمانی استان برای پرداخت قبوض برق خود از خدمات غیرحضوری شرکت توزیع نیروی برق استفاده کنند.

دادگر با بیان اینکه بخش قابل توجهی از خاموشی‌های اعمال شده در همه استان‌ها مربوط به فعالیت دستگاه‌ها و مزارع غیرمجاز رمز ارزها است، گفت: به مشترکانی که رمزارزهای غیرمجاز را شناسایی و به شرکت توزیع برق استان معرفی کنند تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای استخراج یک عدد بیت کوین به طور متوسط به بیش از ۳۰۰ مگاوات برق نیاز است، افزود: طرح ملی هوشمندسازی مراکز اتفاقات برق (هما) نیز با هدف کاهش زمان خاموشی‌ها، تسریع در رفع مشکلات مشترکان در مرکز فوریت‌های برق ۱۲۱ شرکت امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما