شناسهٔ خبر: 49783255 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید جلبک خوراکی در قشم

شرکت زیست پالایشگاه ریزجلبک قشم با تولید سه گونه تجاری و بیش از ۱۵ گونه آزمایشگاهی در غربی‌ترین روستای جزیره، رقیب جدی گونه وارداتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،محمد شریف رنجبر، مدیر پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم گفت: این شرکت با بیش از ۵۰ حوضچه زیرکشت و با ویژگی‌هایی مانند تازگی، دسترسی و نیم بها بودن نرخ تمام شده آن، جایگزین مناسبی برای واردات این محصول است.

محمد شریف رنجبر افزود: این شرکت دانش بنیان یکی از دوازده شرکت زیرمجموعه پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم است که با داشتن ۴۰ نیروی متخصص در بخش‌های آزمایشگاه، کشت، نگهداری و برداشت ریزجلبک، ماهانه حدود یک تن محصول برداشت محصول می‌کند.

او افزود: تا پایان امسال تولید ریزجلبک در این شرکت ماهانه به دو هزار ۵۰۰ تن افزایش می‌یابد.

مدیر پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم گفت: اصلی‌ترین محصول تولیدی این شرکت، ریزجلبک اسپیرولینا نام دارد که بعلت دارا بودن پروتئین فراوان، انواع ویتامین ها، آهن، کلسیم و رنگدانه‌های گوناگون، مکمل غذایی بسیار سودمندی برای انسان، دام، طیور و آبزیان است.

بیشتر بخوانید

رنجبر گفت: یکی از برتری‌های ریزجلبک تولید شده در قشم نسبت به گونه وارداتی، حفظ رنگدانه‌های سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی ضد سرطانی در این محصول است که در دسترس مصرف کننده قرار میگیرد، اما در گونه وارداتی آن، رنگدانه‌ها به طور کلی جداسازی می‌شوند.

مدیر پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم افزود: چند گونه از ریزجلبک‌های موجود در بانک شرکت زیست پالایشگاه، بومی جزیره قشم است که از غار نمکدان و اطراف آن برداشت شده و در مرحله تحقیق و توسعه قرار گرفته است.

این شرکت از سال ۱۳۹۳ در روستای دوستکو (Doostakoo) در صد کیلومتری شهر قشم مشغول به فعالیت شده است و بیش از ۷۰ درصد از نیروی کار متخصص آن بومیان هرمزگانی هستند.

انتهای پیام /ز 

برچسب‌ها:

نظر شما