شناسهٔ خبر: 49783194 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

فعالیت جهادی گروه دانشجویی حضرت فاطمه الزهرا(س)دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مرکز منتخب نمونه گیری کرونا

مسئول گروه جهادی حضرت فاطمه الزهرا(س) دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: بعد از اعلام آمادگی در ستاد فعالیت های جهادی دانشگاه و موافقت ستاد کرونا دانشگاه، دانشجویان داوطلب این گروه، جهت نمونه گیری تست کرونا در مرکز منتخب کرونا قدس بیرجند مستقر شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا بیرجند حسین شیرمهنجی درباره روال همکاری دانشجویان گروه جهادی درمرکز منتخب نمونه گیری کرونا بیرجند گفت: از تاریخ سوم شهریورماه فعالیت خود را شروع کردیم و از ساعت ۱۳ تا ۱۷:۳۰ بعدازظهر در مرکز نمونه گیری کرونا تا ۳۱ شهریور حضور داشته و چون از اول مهر کلاسها تشکیل می شود تعداد افرادی که بتوانند در این برنامه شرکت می کنند کمتر می شود.

 وی با اشاره به ازدحام جمعیت در مرکز منتخب قبل از شروع فعالیت دانشجویان جهادی خاطرنشان کرد: هدف از این کار سرعت بخشیدن به نمونه گیری کرونا است که چنانچه  شناسایی افراد مبتلا زودتر صورت بگیرد نرخ انتقال و ابتلای افراد کاهش پیدا می کند.

 مسئول گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) بابیان اینکه گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) فعالیت خود را در عرصه های مختلف از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده است گفت:اردوهای جهادی تا قبل از شیوع کرونا هرسال تابستان‌ها برگزار می‌شد و تیم های مختلف بهداشت و درمان، رنگ‌آمیزی مدارس و اماکن مذهبی، عمرانی و فرهنگی در روستاها فعال بوده است. سال گذشته رنگ‌آمیزی خیریه حضرت ابوالفضل و سایر برنامه‌های متناسب با اوضاع کرونا انجام شده است.

شیرمهنجی با اظهار اینکه برای پیشبرد فعالیتهای گروه جهادی از ناحیه بسیج دانشجویی و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه های مختلف کمک گرفتیم افزود: برخی حمایت ها و پشتیبانی ها از سمت بسیج و سپاه و برخی موارد از دانشگاه بوده است.

 وی ادامه داد: تجهیزات پزشکی مورد نیاز و هماهنگی های لازم از سمت معاونت بهداشتی دانشگاه صورت گرفته و در مورد وسایل و امکانات نیز بسیج و سپاه در برنامه مختلف و اردوهای جهادی در اختیار ما قرار می دهند.

نظر شما