شناسهٔ خبر: 49783177 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نتایج نهایی کنکور سراسري ۱۴۰۰ منتشر شد

­سازمان سنجش در اطلاعیه‌ای از اعلام نتایج پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش عالی خبرگزاری صدا و سیما؛ در این اطلاعیه آمده است:
به اطلاع پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، نوبت‌دوم (شبانه)، مراکزآموزشی دانشگاه پیام‌نور، پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، رشته‌های تحصیلی مجازی، پردیس و شهریه‌پرداز دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور (رشته‌های تحصیلی با آزمون و پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی)، همچنین رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ می‌رساند، نتایج آزمون در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر گردید.

الف) توضیحات کلی برای اطلاع همه متقاضیان:

۱- پذیرفته‌شدگان برای اطلاع از نحوه و تاریخ ثبت‌نام و مدارک لازم، علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه، ضرورت دارد ابتدا در تاریخ ۰۴/۰۷/۱۴۰۰ به درگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل قبولی خود مراجعه نمایند. بدیهی است در صورتی که دانشگاه یا موسسه محل قبولی برنامه زمانی مشخصی را برای ثبت‌نام در درگاه اطلاع رسانی خود درج ننموده باشد، پذیرفته‌شدگان لازم است مطابق روز‌های تعیین شده طبق جدول زیر برای ثبت‌نام در محل قبولی اقدام نمایند. عدم اقدام به موقع پذیرفته‌شدگان برای ثبت‌نام به منزله انصراف قطعی از تحصیل آن‌ها تلقی خواهد شد.

جدول برنامه زمانی ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان برای آن‌دسته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که برنامه‌زمانی برای ثبت‌نام در درگاه اطلاع رسانی خود اعلام ننموده‌اند

سه شنبه مورخ ۰۶/۰۷/۱۴۰۰

الف – ب – پ – ت – ث –ج – چ -ح – خ- د

چهارشنبه مورخ ۰۷/۰۷/۱۴۰۰

ذ– ر – ز- ژ – س -ش – ص- ض – ط – ظ- ع – غ

شنبه مورخ ۱۰/۰۷/۱۴۰۰

ف – ق – ک -گ – ل – م – ن – و - هـ -‌ی

۲- نتایج مربوط به سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی (بجز رشته‌های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) همزمان از طریق درگاه اطلاع رسانی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام می‌شود. متقاضیانی که هم در ردیف پذیرفته‌شدگان یکی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و هم در ردیف پذیرفته‌شدگان دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرند توجه داشته باشند که منحصراً می‌توانند در یکی از کدرشته‌محل‌های قبولی ثبت‌نام نمایند و به عبارتی مجاز به ثبت‌نام در هر دو محل قبولی نمی‌باشند، در غیر این صورت مطابق ضوابط با آن‌ها رفتار خواهد شد.

۳- برای پذیرفته‌شدگان و همچنین آن‌دسته از متقاضیانی که فرم انتخاب رشته اینترنتی خود را تکمیل نموده‌اند ولی پذیرفته نشده‌اند، کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضی در هر یک از کدرشته‌های انتخابی در بین متقاضیان کدرشته مزبور در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل وی در همان کدرشته و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته‌های انتخابی و اطلاعات مفید دیگر تا روز پنجشنبه مورخ ۰۸/۰۷/۱۴۰۰ در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده خواهد شد.

۴- تغییرات منعکس شده به این سازمان در خصوص وضعیت متقاضیان پس از اعلام نتایج اولیه از قبیل اصلاح سوابق تحصیلی واصله از سوی وزارت آموزش و پرورش و یا اعمال سهمیه از سوی ارگان‌های ذیربط و ... در نتیجه نهایی ذینفع اعمال گردیده است. ضمناً متقاضیان می‌توانند همزمان با انتشار کارنامه نتیجه نهایی (در تاریخ ۰۸/۰۷/۱۴۰۰) کارنامه نتیجه مرحله اول اصلاح شده خود را نیز مشاهده نمایند.

ب) توضیح درخصوص معرفی شدگان مرحله دوم برای رشته ­های دارای شرایط خاص:

کد‌های ۱۱ و ۱۷ (دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی)، ۱۲ (دانشگاه شاهد)، ۱۴ (دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری دادگستری)، ۱۵ (مدیریت بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی)، ۱۸ (دانشکده غیرانتفاعی رفاه)، ۱۹ (دکتری بیوتکنولوژی دانشگاه تهران)، ۲۰ (رشته‌های بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)، ۲۱ (دانشگاه شهید مطهری)، ۲۲ (رشته‌های بورسیه وزارت دفاع)، ۲۳ (دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)، ۲۴ (معارف اسلامی و ارشاد دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا «ع» مشهد)، ۲۵ (رشته‌های بورسیه ارتش)، ۲۶ (رشته‌های بورسیه نیروی انتظامی)، ۲۹ (رشته کاردانی و کارشناسی فوریت‌های پزشکی و پیش‌بیمارستانی دانشگاه‌های علوم پزشکی)، ۳۰ (دانشکده آموزش عالی تربیت مربی عقیدتی سیاسی سپاه-قم)، ۳۱ (دانشگاه جامع امام حسین (ع)) و ۳۲ (رشته ­های پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی کاردانی بهداشت عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی)

۱- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که برای آنان بجای کدرشته قبولی، یکی از کد‌های فوق اعلام شده به منزله آن است که منحصراً در کدرشته مذکور نمره علمی لازم را دارا بوده و در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسات مذکور قرار گرفته‌اند.

۲- آن دسته از پذیرفته‌شدگانی که علاوه بر کدرشته قبولی اعلام شده (۵ رقمی)، یکی از کد‌های ۲ رقمی فوق نیز در اعلام نتایج برای آن‌ها مشخص گردیده، توجه داشته باشند که به دلیل داشتن نمره علمی لازم در اولویت قبل از رشته قبولی اعلامی، در ردیف معرفی‌شدگان یکی از کدرشته‌های موسسه مذکور نیز قرار گرفته‌اند.

۳- متقاضیانی که برای آنان یکی از کد‌های ۲ رقمی فوق اعلام شده، لازم است براساس برنامه زمانی که در اطلاعیه روز یکشنبه مورخ ۱۱/۰۷/۱۴۰۰ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد، برای مصاحبه به آدرس محل اعلام شده در اطلاعیه مراجعه نمایند. بدیهی است عدم مراجعه برای شرکت در مصاحبه و سایر مراحل گزینش رشته‌های مذکور به منزله انصراف از رشته ذیربط تلقی می‌شود و آن دسته از متقاضیانی که دارای کد قبولی دیگری می‌باشند می‌توانند در کدرشته قبولی اعلام شده ثبت‌نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند. لازم به تاکید است آن دسته از متقاضیانی که در کد‌رشته قبولی دیگری نام آنان اعلام شده، در صورتی که در مراحل مصاحبه و گزینش شرکت نموده و پس از تایید در ردیف پذیرفته‌شدگان نهایی رشته جدید قرار بگیرند، قبولی آن‌ها در کدرشته اعلام شده قبلی (رشته‌ای که هم اکنون اعلام شده با کد ۵ رقمی) باطل خواهد شد.

ج) مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام از پذیرفته شدگان:

هر یک از پذیرفته‌شدگان کدرشته‌های امتحانی (پذیرش با آزمون و یا صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی) می‌بایست حسب مورد مطابق جدول ذیل، مدارک لازم را برای ثبت‌نام در مؤسسه آموزش عالی محل قبولی تهیه و تحویل نمایند.

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس https://emt.medu.ir با انتخاب گزینه «سوابق فارغ‌التحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل­های تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کدپیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت نمایند. پذیرفته‌شدگان می‌بایست در مرحله ثبت‌نام الکترونیکی در دانشگاه محل قبولی، کدپیگیری دریافت شده از سامانه «تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» را در محل مشخص شده در سامانه ثبت‌نام درج نموده و یا در مراجعه حضوری به واحد ثبت‌نام دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند. کارشناس­دانشگاه/مؤسسه می‌تواند پس از مراجعه به آدرس https://kemt.medu.ir وارد شده، تأییدیه‌های دانشگاه/مؤسسه خود را دریافت نماید.

تبصره ۱: برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال ۱۳۹۵ و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمی­باشد.

تبصره ۲: فارغ‌التحصیلان خرداد ۱۳۹۵ و قبل از آن (نظام‌های آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی ۴ و ۶ ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام که در این اطلاعیه درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نمایند.

تبصره ۳: پذیرفته‌شدگان علاوه براقدامات فوق، به سامانه تایید تحصیلی وزارت آموزش و پرورش به آدرس https://emt.medu.ir مراجعه و درخواست تاییدیه تحصیلی نموده و اصل دیپلم را به دانشگاه محل قبولی ارائه نمایند.

داوطلبان برای مشاهده نتایج نهایی آزمون و اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

نظر شما