شناسهٔ خبر: 49783138 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون هنری ارشاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

وزارت ارشاد مجری تولید لباس‌های طراحی‌شده نیست

معاون هنری وزارت ارشاد از نبود قدرت اجرایی در این وزارتخانه برای تولید مد و لباس‌های طراحی شده خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره امکان همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تولید لباس‌های عرضه شده در نمایشگاه مد و لباس عاشورایی، بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگروهی در زمینه مد و لباس وجود دارد که متشکل از اعضای مختلفی از نهاد‌های متفاوت است. خروجی جلسات این کارگروه توسط دبیرخانه مد و لباس کشور پیگیری می‌شود. این وزارتخانه بخش اختصاصی ندارد که در زمینه اجرای مد و لباس طراحی شده نظارت کند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: همانطور که از انجمن طراحان لباس نمایندگانی در کارگروه مد و لباس داریم، از وزارت صمت هم که کار تولید و توزیع پوشش را به عهده دارد نمایندگانی حضور دارند. مأموریت قانونی به وزارت ارشاد در زمینه اجرای مد‌های طراحی شده داده نشده است. این وزارتخانه تنها کار ترغیب، تشویق و ساماندهی طراحان لباس را به عهده دارد. ایجاد هماهنگی میان نهاد‌های مختلف در فرآیند تولید و اینکه چه لباسی در بازار عرضه می‌شود، به عهده وزارت صمت است. سوق و طراحی و تشویق به طراحی لباس را ما در وزارت ارشاد به عهده داریم.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسات کارگروه مد و لباس اظهار کرد: طبیعتاً در جلسات کارگروه مد و لباس نمایندگان محترمی از وزارت صمت حضور دارند و این تعامل قابلیت توسعه و طرح را دارد. اگر مطالبات را بررسی کنیم، تعداد جلسات کارگروه مد و لباس از هفته‌ای یکبار به هفته‌ای دو بار ارتقا می‌یابد و تعاملات میان وزارت ارشاد و صمت در زمینه مد و لباس بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما