شناسهٔ خبر: 49783028 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معتمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دانشجویان جامانده از واکسن می‌توانند به دانشگاه مراجعه کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تمامی دانشجویان جامانده از تزریق واکسن می‌توانند به دانشگاه مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعداد اعضای جامعه دانشگاهی امیرکبیر اظهار کرد: استادان دانشگاه صنعتی امیرکبیر حدود ۵۵۰ نفر هستند که برخی‌ها بازنشست می‌شوند و برخی دیگر جذب خواهند شد.

او افزود: دانشگاه‌های قدیمی همواره با بازنشستگی استادان مواجه هستند، هر چند که دانشگاه صنعتی امیرکبیر از خدمات آن‌ها بعد از بازنشستگی استفاده می‌کند، ولی ما حدود ۵۵۰ استاد دانشگاه داریم که در دانشگاه‌های صنعتی کشور بیشترین تعداد است.

معتمدی تصریح کرد: پیک دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر است، ولی معمولا دانشگاه‌ها در مهرماه بیشترین تعداد دانشجو را دارند که به تدریج بعد از فارغ التحصیلی این تعداد کاهش پیدا می‌کنند که در میان دانشگاه‌های صنعتی هم بیشترین تعداد دانشجو را پذیرش می‌کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: تقریبا نسبت ۵۰، ۵۰ میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی وجود دارد که این موضوع با توجه به شرایط سازمان سنجش در پذیرش دانشجو مقداری کم یا زیاد می‌شود، اما همواره سعی کرده ایم تا تناسب را حفظ و رعایت کنیم.

معتمدی گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای پذیرش حدود ۱۷۰۰ الی ۱۸۰۰ نفر هستند.

دانشجویان غذای خود را به صورت بسته بندی شده تحویل خواهند گرفت

او درباره نحوه ارائه خدمات تغذیه به دانشجویان در دوران کرونا اظهار کرد: دانشجویانی که برای شرکت در کلاس‌ها و واحد‌های عملی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور می‌یابند تغذیه خود را به شیونه بسته بندی شده و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در دوران کرونا تحویل خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: اگر رستوران‌های دانشگاه بازگشایی شوند باز هم باید غذای دانشجویان را به صورت بسته بندی شده تحویل دهیم تا ویروس کرونا به صورت کامل بی خطر شود، اما گفتنی است که هم اکنون رستوران‌ها به علت ویروس کرونا بسته هستند و دانشجویان خوابگاهی در داخل خوابگاه غذای خود را تحویل می‌گیرند و همان جا هم مصرف می‌کنند.

آخرین وضعیت واکسیناسیون دانشجویان امیرکبیر

معتمدی درباره آخرین وضعیت از واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هفته گذشته واکسیناسیون دانشجویان صنعتی امیرکبیر را به اتمام رساندیم و احتمال دارد که برخی‌ها به علت مشتاق نبودن یا ساکن شهرستان بودن واکسن کرونا را تزریق نکرده باشند که در اینصورت می‌توانند هر لحظه که متقاضی بودند مراجعه کنند؛ چرا که فعالیت‌های مرکز مشاوره دانشگاه به صورت مستمر جهت انجام واکسیناسیون ادامه دارد و هم اکنون به عنوان پایگاه واکسیناسیون با مرکز بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تزریق واکسن هماهنگ هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در ابتدا استادان و کارکنان و کارمندان و سپس دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسی‌ها واکسینه شدند، همچنین گفتنی است که خانواده‌های استادان و کارکنان تا هفته‌های آینده واکسینه می‌شوند و حتی همسران دانشجویان را هم در برنامه‌های واکسیناسیون دانشگاه قرار داده ایم و جاماندگان واکسن می‌توانند در هر زمانی که تمایل داشتند به دانشگاه جهت واکسیناسیون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما