شناسهٔ خبر: 49782519 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر:

گلستان شهدا پایگاه زیارتی و سیاحتی مردم اصفهان شده است

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:  باید با برنامه‌هایی مانند مسابقه کتاب خوانی و برنامه‌های نو مردم را به کتابخانه‌ها جذب کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، منوچهر مهروی پور عصر روز گذشته در افتتاحیه کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت فرهنگسرای پایداری اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و همه مردم باید با شهدا آشنا شوند زیرا با فاصله گرفتن از دوران جنگ تحمیلی، نسل جوان شهدا را نمی‌شناسند و وظیفه ما شناساندن آن‌ها به این نسل است.

وی افزود: البته اکنون آشنایی بیشتر شده و نسل جوان از شهدا الگو برداری کردند، مانند علی لندی که جان خود را برای نجات دونفر به خطر انداخت و به دل آتش زد که نشان دهنده روحیه ایثار او است؛ علی لندی، حسین فهمیده این نسل بود و با از خودگذشتگی نشان داد هنوز فداکاری وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امیدوارم با توجه به افتتاح این کتابخانه تخصصی، پیوست اتصالی میان کتابخانه‌ها برقرار شود و همه محققین کشور از این فضا استفاده کنند. دوره ششم شورای شهر و شهرداری با نگاه فرهنگی به مجموعه‌های فرهنگی توجه ویژه خواهد داشت.

مهروی پور خاطر نشان کرد: این کتابخانه تخصصی تنها برای محققین خاص افتتاح نشده بلکه برای همه مردم است و باید سعی کنیم سرانه مطالعه کتاب را بالا ببریم، البته نسبت به سال قبل سرانه مطالعه افزایش یافته است.

وی افزود: این روزها، مردم به زیارت شهدا می‌آیند و گلستان شهدا پایگاه زیارتی و سیاحتی مردم شده که باید با برنامه‌هایی مانند مسابقه کتاب خوانی و برنامه‌های نو به کتابخانه جذب شوند.

نظر شما