شناسهٔ خبر: 49781518 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

همکاری مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرداری اصفهان

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی در دیدار با شهردار کلانشهر اصفهان ضمن تبریک انتخاب وی توسط شورای اسلامی شهر اصفهان به عنوان شهردار گفت: اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و خدمت به مردم شریف و شهیدپرور این شهر افتخار بزرگی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه خوشبختانه یک چهره شناخته شده فرهنگی به عنوان شهردار در اصفهان انتخاب شده است، اظهار داشت: امیدواریم اتفاقات خوب و شایسته ای در حوزه های مختلف فرهنگی صورت پذیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به تدوین سند چشم انداز 5 سال آینده استان در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: برای اولین بار سند چشم انداز توسعه حوزه فرهنگ و هنر را تدوین کرده ایم که تمام مولفه ها در آن مد نظر قرار گرفته است.
حجت الاسلام معتمدی افزود: این سند 250 صفحه ای موجب تحول وضعیت زیرساختی، سخت افزاری و نرم افزاری در استان خواهد شد و بر اساس آن عدالت فرهنگی در روستاها و شهرها اجرا می شود.
وی تاکید کرد: با تعامل و هم افزایی بین بخشی می توان این سند را به بهترین شکل عملیاتی کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان همچنین به اهمیت پیوست نگاری در پروژه های بزرگ اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم که در برخی پروژه ها از آن غفلت می شود، پیوست های فرهنگی و رسانه ای در پروژه ها است.
وی در پایان با بیان اینکه رسالت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت فرهنگی و هنری است، گفت: شهرداری اصفهان ظرفیت های خوبی در فعالیت های فرهنگی و هنری دارد.
تعامل با مردم راه حل برگشت اعتماد در جامعه است
در این دیدار علی قاسم زاده شهردار اصفهان با بیان اینکه خدمت صادقانه به مردم در دستور کار مدیریت شهری است، گفت: آن چیزی که می تواند اعتماد مردم را برگرداند، تعامل و گفتگوی با مردم است و مردم باید انگیزه مشارکت پیدا کنند.
شهردار اصفهان با بیان اینکه مردم بایستی احساس یگانگی با نظام داشته باشند، تصریح کرد: امروز در مدیریت شهری به دنبال تلاش شبانه روزی در کنار توجه ویژه به مردم، نخبگان و هنرمندان هستیم.
وی تعامل با سایر دستگاه ها را مهم برشمرد و افزود: تعامل با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با توجه به دیدگاه فرهنگی شکل گرفته در مدیریت شهری در دستور کار قرار گرفته است.
قاسم زاده ابراز امیدواری کرد فعالیت های مشترک شهرداری اصفهان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به سرعت شکل گیرد.
گفتنی است در این دیدار با پیشنهاد حجت الاسلام معتمدی توافق اولیه برای انعقاد تفاهم نامه همکاری فی ما بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و شهرداری اصفهان صورت گرفت.

نظر شما