شناسهٔ خبر: 49772571 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در یادواره «خوانش پایداری»؛

«قصه‌ای از دل خاک» توسط هنرمندان کانون پرورش فکری خوانده شد

تهران- ایرنا- همزمان با برگزاری نخستین یادواره نمایشنامه‌خوانی دفاع مقدس با عنوان خوانش پایداری هنرمندان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با نمایشنامه قصه‌ای از دل خاک در این یادواره حضور یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تعدادی از هنرمندان مرکز تولید تئاتر، معاونت تولید، معاونت فرهنگی و کانون پرورش فکری استان تهران، نمایشنامه قصه‌ای از دل خاک را در نخستین یادواره نمایشنامه‌خوانی دفاع مقدس با عنوان خوانش پایداری اجرا کردند.

نمایشنامه قصه‌ای از دل خاک به نویسندگی محمود تیموری و کارگردانی سعید زین‌العابدینی و با اجرای صادق کیانی‌مقدم، الهام دارابی، وحید خسروی و سیما رحمانی روز جمعه (دوم مهر ۱۴۰۰) در پردیس تئاتر تهران نمایشنامه خوانی شد. مژده زکریاپور طراحی و ساخت عروسک را در این نمایشنامه‌خوانی بر عهده داشت.‌

نمایشنامه قصه‌ای از دل خاک با محوریت دفاع مقدس و فضایی کودکانه و فانتزی قصه‌ای از شجاعت یک سرباز را روایت می‌کند.

بنا بر اعلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قصه‌ این نمایش درباره موش کوچکی است که همراه پدر و مادرش در لانه‌ای اطراف منطقه مین‌گذاری شده زندگی می‌کند. موشی روز تولدش کلاه‌خود و پوتینی از طرف پدر و مادر و آقای همسایه هدیه می‌گیرد اما متوجه می‌شود که این هدایا از منطقه مین‌گذاری شده‌ اطراف لانه‌ آنها جمع‌آوری شده و ...

به گزارش ایرنا، این نمایشنامه‌خوانی قصه‌ای از دل خاک، یکی از ۱۴ اثری است که با هدف بازخوانی ایثار و فداکاری قهرمانان هشت سال دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس در پردیس تئاتر تهران اجرا شد و از طریق یکی از پلتفرم های مجازی به صورت زنده در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

نظر شما