شناسهٔ خبر: 49768673 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

درششمین دوره؛

آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی ۹۳ دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد

ششمین آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حضور هیئت رئیسه دانشگاه، اعضای هیئت علمی و ۱۳ نفر از دانش آموختگان پزشکی ۹۳ شامگاه جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ در تالارفاطمیه دانشگاه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا جیرفت، حمید سالاری معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در این آیین ضمن تبریک به دانش آموختگان اظهار داشت: امروز شاهد دانش آموختگی دانشجویانی هستیم که در شرایط سخت پاندمی کرونا با کشیک های فشرده به کادر درمان دانشگاه کمک کردند.

وی افزود: هفت سال دوره پزشکی گذشت و معمولا در فارغ التحصیلی دو حس متفاوت آدم را درگیر می کند ، یکی خوشحال از لینکه این مقطع تمام شد و توانستید از این ۷ سال خاطره بسازید و یک حس هم ناراحت کننده است و آن اینکه از جمع دوستانتان جدا می شوید ، هر دو خوب است به این دلیل که یک گام بزرگی از مقطع علمی را پشت سر گذاشتید و ان شاءالله گام های بعدی که بر می دارید حتما موفق تر و موثر تر خواهد بود.

وی در خاتمه ضمن بیان جمله ای از مرحوم دکتر قریب در خصوص رعایت اخلاق پزشکی و برآوردن انتظارات جامعه صرف نظر از مسائل مالی ، با آروزی موفقیت برای دانش آموختگان بیان داشت: امروز شما با کسب مدرک فارغ التحصیلی وارد دوره جدیدی از زندگی خود می شوید ، دوره ای که از دانش و مهارتی که کسب کرده اید باید در جهت تسکین آلام بیماران و رشد و پیشرفت علمی در حوزه های مختلف علوم پزشکی استفاده کنید.

امروز به خیل جامعه پزشکی می پیوندید به خودتان ببالید که در بهترین راه قدم گذاشتید

دکتر علی کمالی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به عنوان سخنران این مراسم به دانش آموختگان گفت: امروز به خیل جامعه پزشکی می پیوندید به خودتان ببالید که در بهترین راه قدم گذاشتید ، هیچ رشته علمی دیگری اینقدر ارزش و اهمیت ندارد که البته آن هم دلیل دارد؛ موضوع علم پزشکی جان انسان ها است ، انسان اشرف مخلوقات است وخداوند بعد از اینکه انسان را آفرید به خود فتبارک احسن الخالقین گفت ؛ به همین دلیل حرفه پزشکی از اهمیت بسیاری برخوردار است . پس همه عزت و بزرگی که ما داریم ریشه در علم طب دارد.

وی با بیان ابعاد مهم رعایت اصول انسانی و اخلاق حرفه ای در طبابت گفت: یکی از ابعاد مهمی که جامعه از ما توقع دارد مسئله رعایت اصول انسانی و اخلاق حرفه ای و پزشکی است . قدر خود و زحمات و تلاش های پدر و مادر خود را بدانید . ما موظف هستیم از کیان و علم پزشکی حفاظت کنیم ، امیدورام در راه طبابت همان طور که خداوند لطف کرده و ما را در این مسیر قرار داده است این لطف و هدیه الهی را پاس بدارید.

ششمین آیین دانش آموختگی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اجرای مراسم تحلیف توسط دکتر شبیر رستمی معاون درمان ، پخش کلیپ یادها و خاطره ها ، اجرای مقاله ، موسیقی سنتی جنوب کرمان و همچنین در پایان با اهدا لوح و شاخه گل از دانش آموختگان به پایان رسید.

خبرنگاران: سید ابوالفضل موسوی، علی حاتمی و علی خواجه بهرامی

نظر شما