شناسهٔ خبر: 49767702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارشناسان دادگستری استان کردستان از اطاله دادرسی جلوگیری کنند

گروه استان‌ها - معاون دادگستری استان کردستان گفت: کارشناسان رسمی دادگستری با ارائه اظهارنظرهای فنی، دقیق، مستدل و جامع محاکم را در صدور رأی یاری کرده و از اطاله دادرسی جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  سنندج ، علی رشیدی پیش‌اظهر امروز در آئین تحلیف نخستین گروه از کارشناسان رسمی جدیدالورود دادگستری استان در سال‌جاری که در سالن اجتماعات اداره‌کل دادگستری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ارتباط دادگستری با کانون کارشناسان رسمی یک ارتباط تنگاتنگ، دوسویه و مؤثر است.

وی خطاب به کارشناسان دادگستری گفت: کارشناسان رسمی با ارائه اظهارنظرهای فنی، دقیق، مستدل و جامع در حیطه تخصصی شغلی خود و در مهلت مقرر، محاکم را در صدور رأی یاری کرده و از اطاله دادرسی جلوگیری کنند در غیر این‌صورت مسئولیت قضایی و انتظامی برایشان در پی دارد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان کردستان رعایت امانتداری و بی‌طرفی را از اصول مهم کار کارشناسی خواند و تصریح کرد: کارشناسان رسمی باید ضمن حضور در جلسات اجرای قرار کارشناسی با حضور طرفین دعوی، به احقاق حق در جامعه کمک کنند.

رشیدی از ایجاد امکان «خودکاربری» برای کارشناسان رسمی استان خبر داد و افزود: دستگاه قضا این موقعیت را فراهم کرده تا بدون حضور در دادگاه و در کمترین زمان ممکن از طریق سیستم، نظریات کارشناسی خود رابه کارتابل قضات ارسال کنند.

سید جعفر رحیمی، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان کردستان نیز در این مراسم اهمیت کار کارشناسی را بسیار بالا دانست و اظهار داشت: نظریات کارشناسان رسمی زوایای پنهان پرونده را برای قضات روشن می‌کنند.

وی خطاب به کارشناسان جدیدالورود گفت: مراقب حیثیت شغلی خود باشید و مواظب افراد کارچاق‌کن که همواره در کمین شما هستند، باشید.

در پایان، مراسم تحلیف  55 نفر از کارشناسان رسمی جدیدالورود در سال‌جاری با ادای سوگند برگزار و تعداد کارشناسان رسمی دادگستری استان کردستان در تخصص‌های مختلف به 471 نفر رسید.

انتهای پیام/481/ ع

نظر شما