شناسهٔ خبر: 49762912 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

نسرین بابایی:

پیام اصلی سریال «افرا» معجزه عشق در خانواده است

بازیگر سریال «وارش» گفت: سریال تلویزیونی «افرا» خیلی کار سختی بود و از روز اولی که سکانس‌های من شروع شد خود بهرنگ توفیقی...

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگی: نسرین بابایی در پیرامون حضور خود در سریال تلویزیونی «افرا» گفت: وقتی که نقش مادر مائده از سوی بهرنگ توفیقی به من پیشنهاد شد راستش را بخواهید به این فکر فرو رفتم که نکند تکرار شوم نکند و نتوانم یک کاراکتر تازه را خلق کنم و از همان لحظه تحقیق کردم و به لحاظ فیزیکی از چادر سر گرفتن و نوع راه رفتن این شخصیت را جویا شدم.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از میزان، وی در همین راستا ابراز کرد: در همین بین یک خانمی را که از دوستان خوب من است و وی یک خانم فرهنگی است را الگوی خودم قرار دادم و به شدت سعی کردم تا وقاری را که در این زن وجد دارد چه در رفتار و چه گفتار خودم را در .یژگی‌های ظاهری این زن آمیخته کنم که بتوانم این شخصیت را تا حدی که می‌تواتنم ایفا کنم، نمی‌دانم موفق بودم یا نه اما سعی کردم نسبت به کاراکتر‌هایی که قبلا بازی کردم متفاوت‌تر نقشم ارائه بدهم.

بازیگر سریال تلویزیونی «وارش» پیرامون سختی‌های سریال تلویزیونی «افرا» بیان کرد: سریال تلویزیونی «افرا» خیلی کار سختی بود و از روز اولی که سکانس‌های من شروع شد خود بهرنگ توفیقی کاملاً فهمید که چقدر دغدغه دارم که نکند تکرار شوم و حتی به او گفتم، گفتم دغدغه من این است و توفیقی به من گفت اصلاً نگران نباش.

این بازیگر تلویزیون با اشاره به ویژگی‌های کار با بهرنگ توفیقی کارکردان سریال تلویزیونی «افرا» اظهار کرد: اتفاقی که حال من را خیلی بهتر کرد این بود که با کارگردان توانمند و اهل فنی همچون بهرنگ توفیقی کردم، وی دائما پشت مانیتور بود و به شدت به بازی نه تنها من بلکه به بازی همه بازیگر‌ها دقت می‌کرد و از زیر تیغ نگاهش همه چیز رد می‌شد و نتیجه‌ای که الان می‌بینید حق بهرنگ توفیقی است که شخصیت برتر هفته شود و واقعا حقش است، چون قبل از همه ما بازیگر‌ها بهرنگ توفیقی این نقش‌ها را بازی کرد و بعد از ما خواست تا برایش بازی کنیم.

بابایی با اشاره به ادامه وقایع در سریال تلویزیونی «افرا» عنوان کرد: همانطور که در قسمت‌های اخیر دیدیم حتما متوجه شده‌اید که چه باری روی دوش مادر مائده است و پشت همه این سکوت‌ها، همه این متانتی که دارد یک مسئولیت‌پذیری نسبت به خانواده‌اش وجود دارد که آن سویش ناپیدا است. و باز هم در ادامه داستان سریال تلویزیونی «افرا» کم کم متوجه می‌شوید که مادر مائده و مسعود چه کاراکتر پرچالشی است در ادامه ایت سریال اتفاقات خیلی عالی می‌افتد. نقشم خیلی برای من پرچالش و متفاوت بود و خوشحالم از اینکه بهرنگ توفیقی به من اعتماد کرد، گاهی وقت‌ها با خود می‌گویم که الهی برای دل این مادر بمیرم که چه در دلش است ولی در ظاهر آرام و بی صدا است.

این بازیگر تلویزیون پیرامون پرچالش بودن نقش خود در سریال تلویزیونی «افرا» با دیگر مجموعه‌هایی که به ایفای نقش پرداخته بیان کرد: من قبل از این در سریال «وارش» و سریال «کوبار» نیز حضور داشتم که آنجا هم جزو نقش‌های اصلی بودم همچنین در مجموعه تلویزیونی «گذر از رنج‌ها» حضور را داشتم، در عرصه سینما نیز فیلم سینمایی «ناهید» و پس از آن سریال «محکومین» اما شروع دیده شدن من از سریال «وارش» بود.

بازیگر سریال تلویزیونی «محکومین» در همین راستا ابراز کرد: شاید باورتان نشود من کاری را قبول می‌کنم که مطمئن باشم می‌توانم انجامش بدهم و همیشه اول فیلمنامه را می‌خوانم و بعد از آن قطعا برایم بسیار مهم است که کارگردان و تهیه کننده کارم چه کسانی هستند و این موارد قطعا در تصمیم‌گیری من تأثیر دارد. اما من زمانی از یک کار به شکل قطعی مطمئن می‌شوم که وقتی فیلنامه‌اش را خواندم با پلان به پلانش کیف کنم بعد از آن شما مطمئن باشید که مطمئنم می‌توانم آن نقش را بازی کنم و قطعا با چنین رویکردی خروجی‌ آن نقش و به طور کلی آن مجموعه جذاب خواهد بود.

وی پیرامون اهمین تحقیق برای نقش‌هایی که ایفا می‌کند تاکید کرد: برای من هر نقشی چالش خودش را خواهد داشت به طور مثال من برای حضور در سریال «بیگانه‌ای با من است» که در نقش مکرمه یک زن جنوبی به ایفای نقش می‌پرداختم پس از خواندن فیلمنامه بدون اینکه کارگردان و بقیه در جریان باشند چمدانم را بستم و رفتم جنوب تا روی لهجه و لباس و فرهنگ عامه‌ مردم جنوب تحقیق کنم یک هفته آنجا ماندم و آمدم و بعد از آن کار کلید خورد و من پس از آن همه تحقیق جلوی دوربین رفتم یعنی خیلی برای من مهم است که همه‌چیز درست اتفاق بیفتد و بعد از خواندن یک فیلمنامه دیگر مطمئنم باشم که این نقش مال من است یا نه.

بازیگر سریال تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» پیرامون مهمترین پیام سریال «افرا» گفت: مهم‌ترین بخش سریال «افرا» که من خودم هم به آن اعتقاد دارم این است که هیچ‌چیزی توانایی و قدرت از بین بردن عشق در خانواده را ندارد اگر آن عشق واقعی باشد هیچ چیزی نمی‌تواند نابودش کند و خانواده‌ها با دیدن این سریال به مفهوم خانواده پی می‌برند، با وجود تمام پستی و بلندی‌های عجیب و غریبی که برای آدم‌های سریال «افرا» اتفاق می‌افتد اما تمام تلاششان را می‌کنند که با چنگ و دندان همدیگر را حفظ کنند و کنار هم باقی بمانند. یک روانشناس عزیزی می‌گفت اگر شیر خانه‌تان خراب شود اگر دستشویی خانه‌تان خراب شود اگر قفل در خراب شود خانه را که عوض نمی‌کنی قفل را تعمیر می‌کنی، در سریال «افرا» ما با خانواده هیچ چیزی را عوض نمی‌کنیم تلاش می‌کنیم همدیگر را اصلاح کنیم و راه درست را به هم نشان دهیم.

بابایی پیرامون تجربه همکاری با سعید سلطانی در سریال «افرا» ابراز کرد: همکاری با سعید سلطانی برای من تجربه بسیار خوبی بود آقای سلطانی یک بازیگر بسیار همراه و بسیار توانمند است و اصلا نیاز نیست که من در این باره توضیحی بدهم، ما خیلی با هم بازی داشتیم، در عرصه بازیگر تصویری پلان‌هایی وجود دارد که بازیگران الزامی برای حضور در آن ندارند و یک بازیگر باید توانایی این را داشته باشد بدون حضور بازیگر مقابل خود نقش را طوی بازی کند که گویی بازیگر نقش مقابل در کنارش است اما سعید سلطانی برای کمک به من حتی یک پلان هم من را تنها نگذاشت و پشت دوربین آن بخش‌ها را با من بازی کرد تا من بتوانم بهترین خودم را ادائه دهم و این رفتار و شخصیت این هنرمند غیر قبل وصف است.

وی در همین راستا تاکید کرد: پلان به پلانی که باهم کار می‌کردیم محال ممکن بود وی آن پلان را ترک کند و من با تمام وجودم همچون این بازیگر مطرح در پلان‌ها می‌ماندم و در حس‌ها به وی کمک می‌کردم، این تعامل بسیار برای من لذت‌بخش بود و من هم از وی یاد گرفتم و سعی کردم در تمام طول سریال برای تمام بازیگر‌هایی که روبروی من بازی داشتند بمانم و پلان به پلان را برایشان بازی کنم حتی اگر در مقابل دوربین نبودم.

بابایی با اشاره به اهمیت خمکاری بازیگران در یک اثر و تاثیر آن در نتیجه بیان کرد: بسیاری از بازیگر‌ها به این موضوعات در کار اصلا اهمیت نمی‌دهند، فکر کنید برخی بازیگران وقتی پلان‌های خودش را ضبط می‌کنند و نوبت پلان‌های بازیگر دیگر می‌رسد می‌خندد و لقمه می‌خورد و یا شوخی می‌کند و اصلاً برایش مهم نیست که این بازیگر نوبت بازی‌اش شده است و باید به او برای ایفای نقشش کمک کند و حتی در مقابل آن بازیگر و پشت دوربین برایش بازی کند اما همه این‌ اصول اخلاقی را سعید سلطانی با قلبش انجام می‌داد دمشان گرم هرجا که هستند سلامت باشند.

بازیگر سریال «وارش» با اشاره به دلتنگی خود نسبت به گروه سریال تلویزیوتی «افرا» ابراز کرد: کار سریال «افرا» تمام شده و من به شدت دلتنگ گروه سریال «افرا» هستم، به ندرت اتفاق می‌افتد با گروه‌هایی که کار می‌کنیم بعد از اینکه کار تمام می‌شود تا این حد دلتنگ شوم.

بابایی تصریح کرد: کار با بهرنگ توفیقی به من یاد داد که من به عنوان نسرین بابایی اگر روزی رسید که مثلاً خیلی برای جامعه خود فرد تأثیرگذاری شدم بازهم شریف باشم چراکه بهرنگ توفیقی هر اتفاق خوبی هم که برایش بیفتد و مطرح شود انسانیت درونش از بین نمی‌رود یک صداقتی در او وجود دارد که هیچ‌چیز عوضش نمی‌کند من خودم همیشه می‌گویم وقتی به من می‌گویند انشالله بازیگر سال بشوی انشالله فلان بشوی، می‌گویم بچه‌ها همه این‌ها اگر قرار باشد من را به نسرین بابایی غیرقابل تحمل تبدیل کند می‌خواهم هیچ وقت برایم اتفاق نیفتد، همیشه سر نماز دعا می‌کنم و می‌گویم خدایا اگر خواستی روزی چیزی را به من بدهی اول ظرفش را به من بده و بعد خودش را.

بازیگر فیلم سینمایی «ناهید» پیرامون محل زندگی خود ابراز کرد: من شمالی هستم و متولد صومعه‌سرا هستم بنابراین هم در شمال خانه دارم و هم در تهران و به این خاطر که برخی کارها در تهران پیشنهاد می‌شود در تهران هم خانه گرفتم بنابراین برای حضور در سریال «افرا» که هم در تهران و هم در شمال لوکیشن داشت اذیت نشدم.

این بازیگر تلویزیون با اشاره به سختی‌هایی که کرونا طی این دو سال با خود به همراه آورده بیان کرد: کرونا خیلی همه را اذیت کرد، در گروه سریال «افرا» اعلام کردند که اسم چند تن از بازیگران و کارگردان سریال برای تزریق واکسن کرونا درآمده اما بهرنگ توفیقی گفت تا تمام گروه‌ واکسن نزنند من واکسن نمی‌زنم؛ و نرفت که واکسن بزند.

وی پیرامون تزریق واکسن کرونا ابراز کرد: من به دلیل اینکه اخیر سر سه مجموعه تلویزیون مشغول بازی بودم از طرف سیما فیلم واکسن زدم و در حال حاضر همکاران زیادی خداروشکر برایشان این اتفاق افتاده و واکسن زده‌اند واکسن کرونا از ابتدا برای بازیگران از اهمیت بیشتری برخوردار بود چراکه بازیگران ماسک مچون بقیه گروه که می‌توانند ماسک بزنند اجاز زدن ماسک مقابل دوربین را ندارند، حتی پشت دوربین نیز هنگام گریم و طراحی لباس و در ارتباط با هنرور‌ها نمی‌توانیم ماسک بزنیم و این خودش خطر بزرگی است هم برای خودمان و هم برای هنرورها، کلا در بحث سینما و تلویزیون بازیگران آسیب‌پذیرترند نسبت به بقیه مشاغل.

بابایی به اهمیت پرداخت به شرایط محیط‌بانان در سریال تلویزیونی «افرا» اشاره و ابراز کرد: خیلی خوشحالم که سریال «افرا» با یک درام بسیار قوی که دستمایه‌اش بچه‌های محیط‌بان هستند و به محیط زیست می‌پردازد به تصویر کشیده شده و چند قصه دیگر در دل خودش دارد .

بابایی با اشاره به همکاری با دو بازیگر جوان سریال «افرا» افزود: دو بازیگر جوان سریال که محمد صادقی و سارا باقری بودند بسیار بازیگران قوی و با تمرکز بودند و کار برایشان خیلی جدی بود، از طرفی محال ممکن است شما روبروی بهرنگ توفیقی بازی کنی و کار برایت جدی نباشد، توفیقی مو را از ماست می‌کشد و تا بازی دلخواهش را از بازیگر نگیرد رضایت نمی‌دهد. سارا باقری و محمد صادقی خیلی بچه‌های خوبی بودند مائده قصه ما پیمان قصه ما بسیار با ادب با اخلاق بودند همینطور همه بازیگران این مجموعه گل بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما