شناسهٔ خبر: 49751508 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کرونا در دومین روز پاییز جان ۹ استان فارسی دیگر را گرفت

معاون بهداشت دانشگاه با دعوت از مردم برای تزریق واکسن، اعلام کرد: با فوت ۹ هم استانی دیگر، شمار جانباختگان کروناویروس در استان فارس به ۶ هزار و ۵۸۸ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عبدالرسول همتی ضمن دعوت از مردم برای تزریق واکسن علیه کرونا، با اعلام آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۹۲۰ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۹۹ هزار و ۶۹۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او افزود: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۱۸۳ هزار و ۳۸۹ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۰ هزار و ۵۶۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا ۴۴۰ هزار و ۲۵۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی با اشاره به بستری ۲۶۴ بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را دو هزار و ۳۹۱ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۲۴۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن ۹ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را ۶ هزار و ۵۸۸ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین از بهبودی ۳۸۵ هزار و ۶۶۴ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول در دانشگاه با بیان اینکه آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در افرادی که واکسن دریافت کرده اند، به شدت پایین است، از افرادی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند خواست تا هرچه سریعتر به نزدیکترین مرکز واکسیناسیون مراجعه کرده و در پیشگیری از چرخه انتقال کروناویروس سهیم شوند.

او با تاکید بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در این بحران، از مردم خواست تا حتی پس از دریافت واکسن نیز، حتما ماسک بزنند، از حضور در تجمعات بپرهیزند و همچنان فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنند.

انتهای پیام/ 

نظر شما