شناسهٔ خبر: 49738816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با هفته دفاع مقدس،

قبور مطهر چهار هزار شهید استان یزد گلباران شد

یزد- ایرنا- همزمان با دومین روز هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه) عصر روز پنجشنبه با حضور جمعی از مردم و مسئولان محلی قبور مطهر چهار هزار شهید انقلاب‌ اسلامی استان یزد در ۱۱ شهرستان گلباران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این مراسم با توجه به تداوم شیوع کرونا همراه با رعایت نکات بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و با اهدا شاخه‌های گل ، غبارروبی، عطرافشانی و قرائت زیارت عاشورا و مداحی برگزار شد.

مردم و مسئولان با حضور در کنار قبور مطهر شهیدان انقلاب‌  با اهداف و آرمان آنها تجدید بیعت کردند و تداوم راه آنها را خواستار شدند.

همچنین مشابه این آیین معنوی در بیشتر مناطق و شهرستان‌ها با حضور خانواده های معزز شهیدان ، همراهی مردم و مسئولان به نحو مناسبی برگزار شد.

هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه آغاز شد و بر اساس آمارهای موجود پنج میلیون نفر روز از مردم ایران در جنگ تحمیلی شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۰ هزار نفر به شهادت رسیدند، از میان شهدای جنگ تحمیلی، ۱۶ هزار نفر در بمباران مناطق مسکونی و بقیه در جبهه های نبرد حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

در دفاع مقدس در  مجموع ۸۵ هزار نیروی بسیجی ، ۴۸ هزار نفر از نیروهای ارتش ، ۳۳ هزار دانش آموز و سه هزار و ۵۰۰ دانشجو شهید شدند و ۸۸ نفر از مسیحیان، ۱۸ تن از کلیمیان و ۹ نفر از پیروان آیین زرتشتی در دفاع از خاک میهن خود شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیرایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۳۲۰ هزار تن به عنوان نیروهای بسیجی در اقشار مختلف سازماندهی شدند .

نظر شما