شناسهٔ خبر: 49738764 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور اعلام کرد

انجام ۱۲۲۷ تست کرونا در مرز مهران

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: طی شبانه روز گذشته جهت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، ۱۲۲۷ تست کووید ۱۹ در مرز مهران انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، حسین عرفانی، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره موضوع تمهیدات اورژانس در آستانه مراسم اربعین حسینی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ پایگاه اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور فعال و ۱۰ درمانگاه و بیمارستان صحرایی برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه از همکاری ۱۵۳ نفر نیروی متخصص پزشک و کادر درمان در خاک کشور جهت خدمت رسانی به زائران بهره‌مند شده‌ایم، گفت: ۵۰ آمبولانس اورژانس ارائه دهنده خدمات اربعین در خاک کشور، ۵ تعداد اتوبوس آمبولانس اورژانس و ۹ فروند بالگرد و هواپیماهای اورژانس جهت ارائه خدمات اربعین فعال شده و به حالت آماده باش قرار دارد.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور درباره آمار مصدومین و حادثه دیدگان گفت: در شبانه روز گذشته ۱۱ مصدوم و حادثه دیده گزارش شده که تعداد مصدومین و حادثه دیدگان درمان سرپایی سه نفر بوده، همچنین در این مدت ۸ مراجعه و اعزام به مراکز درمانی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طی شبانه روز گذشته هیچ مورد مصدوم و حادثه دیده منجر به فوت نداشته‌ایم، گفت: همچنین در این مدت ۳۶۸۱ ماسک یکبار مصرف میان زائران اربعین حسینی توزیع شده و ۱۲۲۷ آموزش چهره به چهره پزشکی توسط نیروهای اورژانس انجام گرفته است.

عرفانی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۲۷ نفر تست کووید ۱۹ از آنها در مرز مهران انجام گرفته که از این تعداد ۴۸۹ نفر غیر ایرانی و ۷۳۸ نفر ایرانی بودند.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت: همچنین خوشبختانه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده تاکنون تست‌های مربوط به بیماری‌های سل، مالاریا و التور منفی گزارش شده است.

وی از استقرار نیروی ارشد ستاد اورژانس کشور جهت راهبری عملیات در محورهای مواصلاتی و بررسی امکانات بهداشتی درمانی مرز مهران خبر داد و گفت: آمادگی بیمارستان مهران و افزایش ظرفیت مرز مهران، تجهیز درمانگاه مرزی و استقرار نیروهای بهداری سپاه در مرز مهران و هماهنگی با معاونت غذا و دارو و تأمین داروهای مورد نیاز در استان ایلام از برنامه‌های انجام گرفته است.

عرفانی گفت: همچنین قرارداد با بیمه ایران به منظور ارائه خدمات بیمه‌ای به مصدومین و فوتی‌های احتمالی در استان ایلام انجام گرفته و بازدیدهای بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، آشامیدنی و اماکن اسکان در مرزهای چذابه، شلمچه و مهران نیز افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش استقرار نیرو و آمبولانس در فرودگاه‌های مبدا و افزایش بررسی علائم بیماری کووید ۱۹ زائرین همچنین رزرو ذخیره فرآورده‌های خونی از دیگر اقدامات انجام گرفته است.

منبع: مهر

نظر شما