شناسهٔ خبر: 49738080 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون هماهنگی استاندار اصفهان:

قوانین زائد در مسیر تولید و اشتغال در اصفهان احصا می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: قوانین و مقررات زائد در زمینه تولید و اشتغال استان اصفهان را باید احصا و در صورت نیاز به قانون جدید، اقدام لازم را از طریق ارگان‌های مسئول پیگیری کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سید حسن قاضی‌عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال ۹۴ در استان تشکیل شد، گفت: این کارگروه در استان بسیار موفق بوده و بر اساس اطلاعاتی که اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی به دست آورده‌اند و نظرسنجی کرده‌اند حدود ۸۰ درصد مراجعانی که به این کارگروه آمده‌اند مشکل‌شان حل شده و رضایت داشته‌اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه تصمیم‌های اتخاذ شده توسط دستگاه‌های اجرایی نباید به تولید و اشتغال استان ضربه بزند، گفت: حدود ۲۰ درصد از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید راضی نبودند، چون در این کارگروه قضاوت انجام می‌شود و ممکن بعضی از افراد ناراضی شوند، در کل بسیار راه‌گشا بوده است.

وی با بیان اینکه خبر خوبی که می‌توانم بدهم این است که این کارگروه کاملاً به روز شده و هفتگی پرونده‌ها بررسی می‌شود، افزود: کارخانجات بسیاری در استان اصفهان به صورت راکد و یا تعطیل بوده‌اند و این کارگروه دوباره آن‌ها را به چرخه تولید بازگردانده است، مانند کارخانجات نساجی، پلی‌اکریل و کاشی اصفهان؛ بیش از ۱۲ هزار پرونده در این کارگروه بررسی و حکم داده شده است.

قاضی عسگر با اشاره به قوانین دست پاگیر و مقررات زائد در ایجاد اشتغال بیان کرد: حدود ۲ سال است که هیأتی در وزارت اقتصاد تشکیل شده و فعالان اقتصادی و دستگاه‌ها اجرایی بعضی از قوانینی که احساس می‌کنند زائد و دست و پاگیر است را آنجا می‌فرستند و لغو می‌کنند و تاکنون بسیاری از این ضوابط لغو شده و کار راحت‌تر شده است؛ در سایت وزارت اقتصاد قوانینی که حذف شده، وجود دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: قوانین و مقررات زائد در زمینه تولید و اشتغال استان اصفهان را باید احصا و در صورت نیاز به قانون جدید، اقدام لازم را از طریق ارگان‌های مسؤول پیگیری کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح بانکداری الکترونیک در استان افزود: بر روی این طرح در استان کار شده و پیشرفت خوبی داشته است و بانک رسالت یکی از بانک‌های پیشتاز در این زمینه بوده است که بسیاری از کار‌ها را الکترونیک انجام می‌دهد و این بستگی به مردم دارد که چقدر از بانکداری الکترونیک استقبال کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام

نظر شما