شناسهٔ خبر: 49737981 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش از لبنان

حضور نظامیان ناوگان پنجم آمریکا در بندر بیروت

رسانه‌های لبنانی از حضور ناوگان پنجم دریایی آمریکا از یک پایگاه دریایی در شهر بندری بیروت در لبنان خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از بیروت ، یک فروند کشتی حمل و نقل سریع نیروی دریایی ایالات متحده وارد بندر بیروت شد تا در نخستین ماموریت مشترک ایستگاه مشارکت مرکزی نیروی دریایی آمریکا (CPS) در لبنان حضور داشته باشد.
گفته می‌شود که ماموریت نیروی دریایی آمریکا در لبنان برای ایجاد مشارکت قوی‌تر از طریق تبادل نظر کارشناسان، کمک‌های بشردوستانه و روابط نظامی بین نیروی دریایی ایالات متحده و نیرو‌های مسلح لبنان تعریف شده است.

<div id="video-display-embed-code_7022210"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3229007/7022210?width=350&height=250"></script></div>


براد کوپر، معاون ناوگان پنجم ایالات متحده در منطقه در این باره گفت: «این یک فرصت جدید برای نیروی دریایی ایالات متحده برای همکاری با همتایان لبنانی ماست، ما در حال ظهور دوره جدیدی از تقویت و گسترش ظرفیت سازی در منطقه هستیم.»
این مأموریت شامل مجموعه‌ای از مبادلات تخصصی در زمینه اقدامات مین روبی، واکنش به حوادث طبیعی، و قابلیت‌های ساخت و ساز است.
نیروی دریایی آمریکا در حال حاضر شماری از غواصان، تکنسین‌های مواد منفجره و غواصان و یک تیم پزشکی و بهداشتی را عازم لبنان کرده و در حال ساخت یک تأسیسات پشتیبانی امنیتی دریایی با مهندسان نیرو‌های مسلح لبنان است.
منطقه عملیات ناوگان پنجم ایالات متحده تقریباً ۲.۵ میلیون مایل مربع را شامل می‌شود و شامل خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ و بخش‌هایی از اقیانوس هند است، این منطقه از ۲۱ کشور تشکیل شده و شامل سه نقطه بحرانی در تنگه هرمز، آب‌راه سوئز و تنگه باب المندب در جنوب یمن است.
پیشتر نیز فرماندهی نیروی دریایی در منطقه (سنتکام) اعلام کرده بود که نیروی دریایی این کشور در فاصله نه چندان دور از ساحل لبنان مستقر است و در آن منطقه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.
فرماندهی سنتکام همچنین مدعی شده بود که ارتش لبنان برای بازسازی پایگاه دریایی خود در بندر بیروت، از این فرماندهی درخواست کمک کرده است.

نظر شما