شناسهٔ خبر: 49737954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شاکری:

نظارتی بر کارکرد نظام مهندسی نمی‌شود!

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۲ تا ۳ سال گذشته نظارتی بر کارکرد نظام مهندسی نشده و شاید هیئت مدیره‌ها نیز نخواهند دچار تعارض منافع شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اقبال شاکری عضو کمیسیون مجلس در پاسخ به این پرسش که، آیا راهکاری بر شفاف سازی نظام مهندسی وجود دارد؟ اظهار کرد: متاسفانه کاستی‌هایی موجود در حوزه ضوابط و مقررات، نظارت و عملکرد سازمان مهندسی سبب ایجاد اتفاقات ناخوشایند شده است که مالکلن و ناظران هیچ کدام منفعتی نمی برند.

بیشتر بخوانید

او بیان کرد: در حال حاضر نزدیک انتخابات نظام مهندسی است و کاندیدا در استان‌های مختلف تایید صلاحیت می‌شوند و از شنبه خراسان جنوبی و یا خراسان رضوی به عنوان اولین استان انتخابات نظام مهندسی این استان انجام می‌شود.

عضو کمیسیون مجلس افزود: مدیریت‌های سیاسی، رفاقتی، طایفه‌ای و قبیله‌ای بر سازمان نظام مهندسی این سازمان را از رسیدن به جایگاه برتر بازداشت.

او تاکید کرد: برخی از افراد سیاست گذاری می کنند که به چه کسانی پروانه نظارت بدهند، که بیش از ۷۰ درصد از هیئت مدیره استان‌ها دچار این مشکل شدند؛ بنابراین اگر هیئت مدیره قرار است، بر کار مهندسان ناظر نظارت کند، آن‌ها را مدیریت کند و سطح دانش علمی آنان را ارتقاء دهد، هیئت مدیره نباید وارد هیچگونه اقدامی که با وظیفه او در تعارض باشد، شود.

شاکری در پاسخ به این پرسش که، چه کسی مسئول نظارت بر مشکلات و تعارض منافع هیئت مدیره نظام مهندسی است؟ گفت: راهکار حل مشکل هیئت مدیره‌ها در دو سطح، یکی قانونی است، که در سطح قانون که در حال حاضر هنوز بعد از ۳ دهه قانون آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است و نکات مطرح توسط اعضای نظام مهندسی و سایر افراد آگاه جمع بندی شده و در کمیسیون آنلاین ۲ تا ۳ جلسه آغاز شده و ادامه پیدا می کند.

او بیان کرد: همچنین نظارت‌ها از سوی وزارت راه شهرسازی بر نظام مهندسی  نیز دچار مشکل هستند. طی ۲ تا ۳ سال گذشته نظارتی بر کارکرد نظام مهندسی نشده و شاید هیئت مدیره‌ها نیز نخواهند دچار تعارض منافع شوند، ولی وقتی شاهد عدم نظارت و گردش کار هستند، این مشکل ایجاد می شود.

شاکری در پایان کرد: همچنین باید ارتباط مالی و ارجاع کار را از سازمان نظام مهندسی دور شود تا سازمان به وظیفه  اصلی خود که ارتقاء سطح مهندسی و نظارت بر عملکرد نظام مهندسی است، بپردازد.

انتهای پیام/

نظر شما