شناسهٔ خبر: 49737773 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

میلاد بلادی سرمربی جوان ویستاتوربین از اهداف تیمش می‌گوید

به دنبال ماجراجویی در لیگ‌یک!

تیم ویستاتوربین تهران، با هدایت میلاد بلادی سرمربی جوان خود موفق شد به لیگ دسته اول صعود کند تا تنها نماینده پایتخت در لیگ یک باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فوتبال ایران به دلیل مسائل و مشکلاتی که دارد مانند یک تافته جدا بافته است که موفقیت در آن با قواعد مرسوم این ورزش تفاوت دارد. کمبود امکانات و عدم توازن در توزیع آن، نبود سیاست های مالی درست و خیلی مشکلات دیگر باعث شده تا هر کس بخواهد وارد حوزه فوتبال شود نیاز به یک جفت کفش آهنین برای موفقیت داشته باشد. میلاد بلادی، مربی جوان و تحصیل کرده یکی از همین افراد است که توانسته با همت خود و شاگردانش، تیم ویستاتوربین تهران را پله پله از لیگ دسته سوم تا لیگ دسته اول بالا بیاورد و حالا در فصل آینده باید درلیگ یک تیمش را هدایت کند. نکته جالب اینکه تیم ویستاتوربین تنها نماینده پایتخت در لیگ دسته اول است و همین اهمیت کار آن ها را بیشتر نشان می دهد.

شما کار با ویستاتوربین را از لیگ دسته سوم شروع کردی اما پس از صعود به لیگ دسته دوم، مدتی از تیم جدا شدی و دوباره به تیم برگشتی.

به هر حال این حق طبیعی مدیران است که با مربیان مختلف کار کنند و تجربه کار با افراد گوناگون را داشته باشند و حق آنهاست برای تیمشان تصمیم بگیرند. بعد از یک دوره جدایی از تیم مدیران باشگاه دوباره به سراغ من آمدند و همکاری ما دوباره شکل گرفت. ما دو سال در لیگ دسته سوم تلاش کردیم که سال اول با یک اختلاف امتیاز صعود نکردیم اما سال دوم به عنوان تیم اول صعود کردیم. پس از آن آقای فرشاد پیوس و بعدش آقای اکبر میثاقیان به تیم آمدند و نهایتا بعد از چند بازی من به تیم برگشتم.

بعد از بازگشت دوباره به تیم شرایط برای شما و بازیکنان سخت نبود که دوباره به آن انسجام قبل برسید؟

واقعا همینطور بود و ماشرایط سختی هم داشتیم چون بین بازیکنان چند دستگی وجود داشت، برخی با آقای پیوس امده بودند و برخی با آقای میثاقیان که جمع کردن تیم سخت بود اما به لطف خدا موفق شدیم اتحاد خوبی ایجاد کنیم و به پلی آف لیگ یک صعود کردیم.

بعد از بازگشت به تیم و سر و سامان دادن آن، موفق شدی تیم را به پلی آف لیگ دسته اول برسانی و نهایتا به لیگ یک صعود کردید.

هفته قبل ما دو بازی پلی آف را در مقابل شهرداری ماهشهر برگزار کردیم که در خانه با این تیم یک یک مساوی شدیم و در ماهشهر با تساوی 2بر2 به دلیل گل زده بیشتر در خانه حریف به لیگ یک صعود کردیم. شرایط ما شرایط سختی بود چون ما در گروه الف بودیم و در گروه ب ماجرای تبانی و... پیش آمد که نزدیک به دوماه منتظر رای استیناف بودیم که ابتدا بر اساس رای نیروی زمینی به پلی آف آمد اما کمیته استیانف رای را عوض کرد و شهرداری ماهشهر را آورد که طی دوماه بلاتکلیف بودیم و تمرینات فرسایشی شد اما به لطف خدا موفق شدیم صعود کنیم.

به دنبال ماجراجویی در لیگ‌یک!

با توجه به اینکه پرونده فصل قبل برای تیم شما دیر بسته شد، برنامه هایتان برای فصل بعد را تا کجا پیش برده اید؟

از آنجایی که کار برای تیم ما به دلیل همان مسائلی که گفتم به درازا کشیده شد، پایان بازی های ما زمانی بود که بقیه تیم ها یارگیری کرده و تمرینات خود برای فصل جدید را هم شروع کرده بودند. حتی برخی از تیم های رقیب چند اردو هم رفته بودند اما در تن باشگاه و کادر فنی و بازیکنان خستگی مانده بود. به همین دلیل ما پنج شنبه تمرینات خود را شروع خواهیم کرد و برنامه هایی را داده ایم اما هر برنامه ای بدهیم منوط به این است که بتوانیم بازیکنانی را جذب کنیم و ابزار های لازم را داشته باشیم. البته ما شاکله اصلی تیم را داریم اما باید تغییراتی هم اعمال کنیم و امیدواریم بتوانیم در لیگ یک هم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

در لیگ یک هم قصد دارید در همان فصل اول به لیگ برتر برسید یا فعلا تجربه کسب کنید و در فصل های بعد به لیگ برتر فکر کنید؟

من خودم ماجراجو هستم و در هر بازی که می روم می خواهم برنده باشم. از طرفی در طی این سال ها ما در تیم ویستاتوربین در لیگ های مختلفی که بازی کرده ایم، بالاترین آمار گل زده و کمترین گل خورده را داشته ایم. به همین دلیل در لیگ یک هم برای موفقیت به میدان می رویم و با روحیه برد به میدان می رویم تا حرف هایی برای گفتن داشته باشیم. هرچند فوتبال قانونی نانوشته است و هیچ چیزی قابل پیش بینی نیست.

ترکیب تیم را چطور بسته اید؟ می خواهید با بازیکنان مطرح کار کنید یا با تکیه بر جوان ها؟

هر سال ما شاید یک یا دو بازیکن مطرح داشته ایم و اکثر بازیکنان را از بین جوان های جویای نام جذب کرده ایم. در ترکیب تیم حتی بازیکن 16 ساله هم داشته ایم چون همانطور که من خودم جوان هستم و دوست دارم به من بها داده شود، می خواهم به جوان ها بها بدهم.

و کلام پایانی...

از فدراسیون فوتبال می خواهیم که نظم و انضباط را بر کارها حاکم کنند و برنامه ریزی ها به شکلی باشد که تیم هایی که در بخش خصوصی فعالیت می کنند میل و رغبت شان از بین نرود. در حوزه داوری در چیدمان افراد دقت کنند و از طرفی امنیت کافی را برای داوران تامین کنند تا داوری که قرار است در شهرهای مختلف در مقابل سیل تماشاگران سوت بزند، با امنیت کامل و به راحتی به کارش بپردازد. کمیته اخلاق هم در برخی مسائل مانند شرط بندی و تبانی و... قاطعانه ورود کند تا بخش های خصوصی هم تمایل داشته باشند در سال های آینده هم کار کنند و راغب باشند.

از طرفی تیم ما تنها نماینده استان تهران است و جزو تیم های بخش خصوصی. خیلی از تیم های خصوصی وارد فوتبال شده اند اما پس از یکی دو سال به دلیل فشارهای مختلف کنار کشیده اند. سال گذشته تیم هوادار از نظر مالی خیلی تحت فشار بود و حتی برخی بازیکن های اصلی خود را فروختند اما تیم را سر و سامان دادند و صعود کردند. در شهر تهران به این بزرگی نباید به گونه ای باشد که فقط یک نماینده در لیگ یک داشته باشد چون پتانسیل و امکانات وجود دارد و امیدواریم حمایت های خوبی صورت بگیرد تا بتوانیم به موفقیت برسیم.

257 251

نظر شما