شناسهٔ خبر: 49737699 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مرکز رسیدگی به امور مساجد | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مطرح کرد:

مساجد پایگاه خنثی‌سازی توطئه‌ دشمن

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: مساجد پایگاه مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان هستند و باید نقش تاثیرگذار آن‌ها در اشاعه فرهنگ مقاومت اسلامی در لایه‌های مختلف جامعه برجسته‌سازی شود.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» روز پنجشنبه در نشست اعضای مرکز رسیدگی به امور مساجد استان مرکزی، افزود: دشمنان نظام اسلامی با برنامه‌ریزی عقاید و باورهای دینی مردم به‌ویژه جوانان را نشانه گرفته‌اند و با شبهه‌افکنی و فرقه‌سازی‌ می‌کوشند این باورها را تضعیف کنند و نقش مساجد در خنثی‌سازی این توطئه برجسته است.

وی ادامه داد: در صورتی که جایگاه مسجد با زندگی مردم و به‌ویژه با بهترین ثانیه‌های زندگی جوانان پیوند بخورد، به جایگاه واقعی و اثرگذار در انجام فعالیت‌های دینی و اعتقادی می‌رسیم که در دفع  تهاجم فرهنگی دشمن حرف اول را می‌زند.

امام جمعه اراک اظهار داشت:  مساجد باید پایگاه قوی تربیت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد چراکه شاکله و منشاء حرکت انقلاب اسلامی از مساجد بوده و همواره این ظرفیت والا وجود دارد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: برای بهره‌برداری صحیح و کاربردی از ظرفیت مساجد به‌خصوص در روشنگری و آگاه‌سازی نسل جوان از توطئه‌های دشمنان، باید این مراکز از اقامه نماز جماعت صرف خارج شوند و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی به‌صورت‌ شبانه‌روزی  فعالیت های جذاب و اثربخش داشته باشند.

وی افزود:  بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از این ظرفیت‌های ارزشمند آن‌ها در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی و انقلابی در جامعه استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: پیوند مسجد با خانه و مدرسه باید بیش از پیش جدی گرفته شود چرا که این سه مکان از عوامل اصلی شکل‌دهی شخصیت نسل جوان  است و با تحقق آن ،آینده کشور و تربیت نیروهای کاردان، فهیم، توانمند و با تقوا  به دست می‌آید.

بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مسجد در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

نظر شما