شناسهٔ خبر: 49737283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار مشهد مطرح کرد

ما به جوانان بدهکاریم/ تغییر مدل‌های مدیریتی در راستای توجه به جوانان

شهردار مشهد گفت: ما باید در مدل های مدیریتی خود تجدیدنظر کرده و به جوانان در ساحت‌های مختلف توجه کنیم. جوانان موتور پیشران جامعه هستند و تجربه پیشکسوتان چراغ راه و هدایت و حمایت آنان جزو لاینفک موفقیت جوانان است.

صاحب‌خبر -

سید عبدالله ارجائی در نشستی که با حضور مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از ورزشکاران استان برگزار شد، اظهار کرد: کسب سهمیه رقابت‌های جهانی اسپانیا را به همه زنان ورزشکار مخصوصا هم استانی‌ها و پیروزی خوب والیبالیست‌های استان در تیم ملی تبریک عرض می‌کنم و امیدواریم درخشش والیبال به سایر رشته‌ها نیز سرایت کند و روزی شاهد این باشیم که بیشتر رشته‌‍های گروهی در عرصه آسیا و بین‌المللی بدرخشد که لیاقت ورزشکاران بیشتر از این است.

وی افزود: موضوع جوانان اولویت اول کار است؛ زیرا برون‌داد آن ورزش خوب قهرمانی است. ورزشکاران خوب ما در عرصه‌های مختلف همه جوان هستند و این قشر موتور محرکه ورزش در کشور هستند، البته ما ورزش پیشکسوتان را نیز قبول داریم اما اعظم افتخارات پیشکسوتان نیز در دوران جوانی کسب شده است؛ لذا اگر نگاه جامعی به مقوله جوان داشته باشیم مسلما ورزش نیز در این نگاه جامع قابل تعریف خواهد بود.

شهردار مشهد بیان کرد: امروز جوانان ما با مشکلات عدیده‌ای همچون اشتغال، مسکن و از همه مهمتر هویت، مشارکت در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها و حضور در عرصه مدیریت کشور مواجه هستند و همه این مسائل سبب می‌شود که وزارت ورزش و جوانان در این موضوعات راهبری و مطالبه‌گری کند.

مشاوران باید پیشکسوت و مدیران جوان باشند

ارجائی با طرح این سوال که سهم جوانان در مدیریت عالی کشور چقدر است؟، خاطرنشان کرد: انتخاب چند وزیر جوان سبب تزریق نشاط، امید و انگیزه در پیکره جامعه شده است و تاکنون چندین بار از بنده سوال شده است که آیا شعار مدیران جوان به جای مشاوران جوان اجرا می شود یا خیر. به عقیده بنده مشاوران باید پیشکسوت باشند تا جوانان خلاق و پر انرژی را راهبری و هدایت کنند البته مشاوران جوان نیز خوب هستند ذهن آنان برنده و پیشران است.

وی اضافه کرد: در این عرصه کارهای کمی انجام شده است و ما به جامعه جوانان بدهکار هستیم. بنده در سن ۲۵ سالگی در یکی از بخش‌های شهرداری مدیر بودم که دلیل آن اعتماد شهردار وقت به جوانان بود. سوال من این است که چرا در این عرصه تنگ‌نظری می‌کنیم؟ ما باید دست جوانان را بگیریم تا کشور حرکت کند.

شهردار مشهد تصریح کرد: امروز نیاز نیست به جوانان کم تجربه و کم علم میدان دهیم بلکه شایستگانی داریم که دارای تجربه، علم و تحصیلات عالی هستند و می‌توانند به راحتی زیربار مسئولیت‌های سنگین بروند. درحال حاضر میانگین سنی دانشمندان هسته‌ای و کارکنان موسسه رویان زیر ۳۰ سال است. ما باید در مدل‌های مدیریتی خود تجدیدنظر کنیم و به جوانان در ساحت‌های مختلف توجه کنیم. جوانان موتور پیشران جامعه هستند و تجربه پیشکسوتان چراغ راه و هدایت و حمایت آنان جزو لاینفک موفقیت جوانان است.

ارجائی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های ورزشی در سطوح همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای عنوان کرد: تقویت زیرساخت‌های ورزشی امر مسلمی است و عدالت در توزیع آنان بسیار اهمیت دارد. کشورهای موفق دنیا در عرصه قهرمانی و سلامت، توجه زیادی به زیرساخت‌های ورزشی دارند. مقوله ورزش و سلامت بسیار جدی هستند. متاسفانه با رواج شهرنشینی نیازمند تحرک و تربیت بدنی هستیم که راهکار آن تقویت ورزش همگانی و خانگی است.

یک جوان برای تفریح سالم بدون گناه نسخه دیگری جز ورزش ندارد

وی ادامه داد: ورزش، تفریح و سلامتی موضوعات حائز اهمیت است. یک جوان برای تفریح سالم بدون گناه نسخه دیگری جز ورزش ندارد. ورزش شاد و مفرح است و به جای گناه، ثواب دارد و برای هر سلیقه، دین، جنس و... پیشنهاد دارد. هیچ چیز همچون ورزش نمی‌تواند جامعه را سالم و شاد نگه دارد؛ بنابراین معنویت در درجه اول و ورزش در درجه دوم قرار دارد.

شهردار مشهد گفت: مقوله بعدی ورزش بانوان در بعد همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای است. افتخار و پیامی که یک بانوی ورزشکار مسلمان برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد، شاید بیش از میلیون ها دلاری باشد که می‌توانیم در این وضعیت اقتصادی هزینه کنیم. نگاه ما به این موضوع مثبت است و امیدواریم گام‌های موثری با حمایت شورا در این زمینه برداشته شود.

تمام پارک‌های بیش از پنج هکتار باید فضای اختصاصی بانوان داشته باشد

ارجائی بیان کرد: تمام پارک‌های بیش از پنج هکتار باید فضای اختصاصی بانوان داشته باشد که امیدواریم ظرف یک تا دو سال آینده به این مهم دست یابیم که هزینه زیادی نیز برای ما خواهد داشت. اینکه چند پارک در یک کلان شهر ویژه بانوان ایجاد شود بیشتر به درد کارهای نمایشی می‌خورد در صورتی که کار اساسی و ریشه‌ای توزیع عادلانه سرانه ورزشی در تمام نقاط شهر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، وی در خصوص ورزش برای اقشار خاص مانند نابینایان، ناشنوایان، افراد دارای معلولیت، جانبازان و پیشکسوتان افزود: ورزش در اقشار خاص شاید یکی از معدود زمینه‌هایی است که می‌تواند سبب درخشش این قشر در سطح ملی و بین‌المللی شود و باعث ایجاد حس حضور در این افراد شود که نکته حائز اهمیتی است. ما نمی‌توانیم جامعه را به دو بخش تقسیم کنیم؛ بنابراین ورزش اقشار خاص بهترین راهکار تبلور حضور آنها در عرصه‌های ملی و بین المللی است.

شهردار مشهد گفت: امیدواریم این نشست و حضور بزرگواران سرآغاز یک همکاری خوب بین جامعه ورزش استان خراسان رضوی مخصوصا ورزشکاران خوب مشهد با خادمان مدیریت شهری باشد. اولویت ما نگاه به ورزش به عنوان یک مقوله چند وجهی که دارای ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است و امیدواریم دست به دست هم دهیم و در این زمینه گام‌های موثری برداریم.

انتهای پیام

نظر شما