شناسهٔ خبر: 49736896 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توسعه سیستان و بلوچستان زمینه تامین امنیت بیشتر را به دنبال دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به طور قطع توسعه و پیشرفت استان در تمامی جهات جز با تأمین امنیت مطلوب و شکل گیری امنیتی پایدار میسر نخواهد بود و از طرفی توسعه یافتگی در تمامی زمینه ها خود باعث افزایش هرچه بیشتر امنیت در سطح استان خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، امروز فرمانده انتظامی استان به همراه جمعی از مسئولان انتظامی و روئسای پلیس های تخصصی با حضور در استانداری سیستان و بلوچستان با مهندس "حسین مدرسی خیابانی" استاندار جدید دیدار و گفت وگو کردند.

در این دیدار ابتدا سردار " احمد طاهری" با تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس، انتصاب شایسته مهندس حسین مدرسی خیابانی را به سمت استانداری سیستان و بلوچستان تبریک و برای وی در اجرای هر چه مطلوب وظایفش در این مسئولیت خطیر و حساس  آرزوی موفقیت کرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در این دیدار با تشریح مولفه های تأثیر گذار بر امنیت استان، مشکلاتی چون وضعیت بد اشتغال و نرخ بالای بیکاری جوانان، وضعیت بد اقتصادی و معیشتی مردم، ورود غیر قانونی اتباع بیگانه، شیوع بالای اعتیاد، رواج پدیده شوم قاچاق کالا و سوخت، حاشیه نشینی، وضعیت نامطلوب محورهای مواصلاتی و هم مرزی با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده  تریاک در دنیا را مهمترین عواملی دانست که امنیت سیستان و بلوچستان را تحت تأثیر قرار داده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در ادامه  به رواج  و گستردگی پدیده قاچاق کالا و سوخت در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه وجود زمینه ها و بسترهای شکل گیری این پدیده در سطح استان علیرغم تلاش شبانه روزی تمامی همکارانم در مجموعه انتظامی و کشفیات فراوان در این خصوص باز هم شاهد رواج این پدیده در سطح استان هستیم که مطمئنا با یک برنامه ریزی دقیق و همت تمامی مسئولان، با از بین بردن فرصت ها و زمینه های شکل گیری این پدیده شوم می توانیم شاهد کاهش چشمگیر قاچاق کالا و سوخت در این خطه از سرزمینمان باشیم.

 سردار طاهری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که  سیستان و بلوچستان را تنگه احد امنیت کشور خوانده بودند تصریح کرد: به طور قطع  تلاش همه جانبه برای شکلی گیری امنیتی مطلوب در این استان پهناور، امنیت سایر نقاط کشور را در پی دارد و رسیدن به این مهم عزمی همگانی و تلاشی جهاد گونه را از سوی تمامی مسئولان می طلبد چرا که این خطه، با ظرفیت های بالایی که در حوزه های مختلف، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری دارد می تواند به یکی از استان های توسعه یافته کشور تبدیل شود.

 حسین مدرسی خیابانی استاندار جدید سیستان و بلوچستان، سرعت رشد و تولید امنیت در سطح استان را بسیار مطلوب دانست و اظهار داشت: قطعا جز با مجهادت و تلاش شبانه روزی مأموران جان برکف ناجا و دیگر نیروهای امنیتی این نعمت بزرگ الهی برای مردم غیور استان بدست نمی آمد.

وی با بیان اهمیت شکل گیری امنیتی پایدار در سطح استان گفت:  به طور قطع توسعه و پیشرفت استان در تمامی جهات جز با تأمین امنیت مطلوب و شکل گیری امنیتی پایدار میسر نخواهد بود و از طرفی توسعه یافتگی در تمامی زمینه ها خود باعث افزایش هرچه بیشتر امنیت در سطح استان خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان تلاش برای از بین بردن فقر اقتصادی، بیکاری و  سایر زمینه های ایجاد ناامنی و شکل گیری امنیت مطلوب و پایدار استان را در اولویت برنامه ها ی استانداری برشمرد و خاطر نشان کرد: استانداری سیستان و بلوچستان از تمامی ظرفیت های استانی و حتی ظرفیت های موجود در دیگر نقاط کشور برای دستیابی به امنیت پایدار در سطح استان استفاده خواهد کرد چرا که ما معتقدیم امنیت این بخش از خاک مقدس کشورمان بر امنیت سایر استان ها در اقصی نقاط ایران اسلامی تأثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام/3139

نظر شما