شناسهٔ خبر: 49736835 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سرپرست اداره نوسازی مدارس استان اصفهان:

سرانه آموزشی شهر اصفهان ۲.۶۷ درصد پایین‌تر از سرانه کشور است

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه سرانه آموزشی در شهر اصفهان به ازای هر دانش‌آموز پنج متر مربع است در حالی که استاندارد سرانه در سطح کشور ۷.۶۷ است، گفت: سرانه آموزشی شهر اصفهان ۲.۶۷ درصد از سرانه کشور پایین‌تر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد میرپور پیش از ظهر امروز _پنجشنبه اول مهرماه ۱۴۰۰ _ در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیران نواحی شش‌گانه به مناسبت بازگشایی مدارس، با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۷۰ فضای آموزشی دولتی در اصفهان وجود دارد که دارای حدود ۹ هزار و ۶۴۷ کلاس است.

۲۷ درصد کلاس‌های شهر اصفهان نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایش

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مصوب مجلس شورای اسلامی با عنوان «تخریب و بازسازی» تاکنون یک هزار و شش کلاس اجرا و ۹۶ کلاس مقاوم سازی شده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶ درصد کلاس‌های شهر اصفهان تخریبی و ۳۳ درصد کلاس‌های این شهر مستحکم است و ۴۱ درصد کلاس‌های شهر اصفهان هم نیاز به مقاوم‌سازی دارد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان با اشاره به سیستم استانداردسازی گرمایشی مدارس شهر اصفهان، افزود: با توجه به طرح استانداردسازی مصوب مجلس تاکنون چهار هزار و ۸۰۰ کلاس درس استانداردسازی شده است.

وی تاکید کرد: ۲۷ درصد کلاس‌های درس در شهر اصفهان نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایشی دارد و باید فضای ایمن را برای مدارس فراهم کنیم.

میرپور با بیان اینکه سرانه آموزشی در شهر اصفهان به ازای هر دانش‌آموز پنج متر مربع است در حالی که استاندارد سرانه در سطح کشور ۷.۶۷ است، گفت: سرانه آموزشی شهر اصفهان ۲.۶۷ درصد از سرانه کشور پایین‌تر است.

وی با اشاره به جایگاه اداره کل نوسازی مدارس استان، تصریح کرد: هر سال پروژه‌های زیادی در دستور کار داریم که تحویل آموزش و پرورش می‌شود و از مجموع ۱۰۰ پروژه‌ای که در آغاز سال تحصیلی جدید تحویل آموزش و پرورش می‌شود، تعداد ۲۵ فضا مربوط به شهر اصفهان است.

اجرای بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های نوسازی مدارس با کمک خیران

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های این اداره کل با کمک خیران اجرا می‌شود که نقطه عطف نوسازی مدارس است، البته خیران به تعهدات خود عمل می‌کنند، اما سهم دولت آنگونه که باید پرداخت نمی‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر تأمین اعتبار برای طرح‌های عمرانی نوسازی مدارس با محدودیت‌هایی همراه شده به طوری که اوراق خزانه ۱۴۰۳ داده شده تا به پیمانکار بدهیم.

میرپور افزود: حدود ۶۵ پروژه در سطح استان با پیشرفت بالای ۸۵ درصد وجود دارد که به دلایلی همچون محوطه‌سازی، دیوارکشی یا سرویس بهداشتی با محدودیت اعتبار روبه‌رو است.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه شهرداری و شورای شهر در آموزش و پرورش قوی است، گفت: به استناد ماده ۱۳ قانون شوراهای اسلامی سهم آموزش و پرورش از محل عوارض شهرداری‌ها از پنج درصد به سه درصد کاهش یافته که جای تأمل دارد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: خوشبختانه با همکاری شورای شهر، شهرداری و استانداری در سال‌های گذشته حرکت‌های خوبی برای احصاء این درآمد انجام و باعث شد با توجه به محدودیت‌های اعتباری کمک بیشتری به ساخت، توسعه و تجهیز مراکز آموزشی شود.

نظر شما