شناسهٔ خبر: 49734833 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیمهای قایقرانی آبهای آرام مردان و زنان گیلان قهرمان کشور شدند

رشت - ایرنا - رقابت های قایقرانی آبهای آرام قهرمانی آقایان و بانوان کشور برگزار و در نهایت تیمهای گیلانی با درخشش خود موفق به کسب مقام قهرمانی شدند.

صاحب‌خبر -

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در رقابت های قایقرانی آبهای آرام مردان کشور  با عنوان پاسداشت مدافعان سلامت در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی ، تیم گیلان با شایستگی و با کسب ۱۴۵ امتیاز بالاتر از تیمهای تهران و مازندران قرار گرفت تا مقام قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: در این دوره از رقابت ها، تیمهای قایقرانی آبهای آرام استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان رضوی، زنجان، مرکزی، مازندران، کردستان، گیلان، تهران، کرمانشاه، لرستان، هرمزگان، همدان، آذربایجان شرقی، اصفهان، گلستان، فارس و آذربایجان غربی در مسافت های ۲۰۰ متر، ۵۰۰ متر و یکهزار متر با هم  رقابت کردند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان با اشاره به  قهرمانی تیم بانوان این استان در مسابقات قایقرانی آبهای آرام کشور  بیان کرد: تیم قایقرانی آبهای آرام بانوان گیلان نیز همانند تیم مردان این استان درخشش بسیار خوبی در رقابت های قهرمانی کشور داشتند و این تیم نیز موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

وی اضافه کرد: در پایان این مسابقات در هشت ماده کایاک و کانوی تک نفره و ۲ نفره و در مسافت‌های ۲۰۰ متر و ۵۰۰ متر در دریاچه آزادی تهران ، تیم قایقرانی بانوان گیلان با کسب ۱۳۵ امتیاز عنوان قهرمانی را تصاحب کرد.

بخشی خاطرنشان کرد: در رقابت های قایقرانی آبهای آرام قهرمانی بانوان کشور، تیمهایی از استان های اردبیل، بوشهر، مازندران، آذربایجان غربی، کرمانشاه، گیلان، لرستان، قزوین، تهران، البرز، اصفهان، هرمزگان، همدان، آذربایجان شرقی، کردستان، فارس و چهارمحال و بختیاری در دریاچه آزادی با هم به رقابت پرداختند.

وی یادآور شد: خوشبختانه گیلان یکی از قطب های برتر رشته قایقرانی در کشور بشمار می رود که علاوه بر حضور مربیان مستعد این استان در تیمهای ملی بانوان و آقایان، ورزشکاران قایقران گیلانی نیز در رقابت های مختلف درخشش خوبی داشته و عناوین و مقام های ارزشمندی را در رشته های گوناگون کسب می کنند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: در رقابت های المپیک توکیو نیز، علی آقامیرزایی و نازنین ملایی ۲ ورزشکار برجسته گیلانی در رشته قایقرانی حضور یافتند که نازنین ملایی با کسب رتبه یازدهم روئینگ سنیگن وزن تکنفره، بهترین نتیجه قایقرانان ایران را در تاریخ المپیک کسب کرد.

  

نظر شما