شناسهٔ خبر: 49734550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با حضور نماینده مردم سمنان صورت گرفت

افتتاح پروژه‌های مخابراتی روستایی در مهدیشهر

مدیر مخابرات منطقه سمنان گفت: طرح‌های مخابراتی و ارتباطی روستای چاشم شهرستان مهدیشهر، شامل تجهیز روستا به تکنولوژی فیبرنوری و همچنین نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل 3 همراه اول (3G) با حضور مسئولان استانی و محلی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

مجید دارائی در این آیین که با حضور گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد اظهار کرد: با حمایت‌های‌ وزارت ارتباطات و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و با هزینه اعتباری بالغ بر 61 میلیارد و 750 میلیون ریال، تجهیز روستاهای منطقه به تکنولوژی فیبرنوری و همچنین نصب و راه‌اندازی تکنولوژی نسل 3 همراه اول (3G) در روستای چاشم در قالب پروژه‌ USO یا خدمات عمومی و اجباری دولت، انجام شد.

دارایی تصریح کرد: با این اقدام اهالی این روستا با توجه به شرایط امروزی و شیوع ویروس کرونا می‌توانند از خدمات و آموزش‌های فراهم شده در بستر فضای مجازی، با استفاده از تکنولوژی‌های باند پهن نسل 3 همراه اول و همچنین اینترنت پرسرعت ثابت یا ADSL بر با کیفیت و سرعت مطلوب بر بستر فیبرنوری بهره‌مند شوند.

در این مراسم مهندس حسن‌پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، نیز، تصریح کرد: با اجرای این پروژه، روستاهای این منطقه و سایت‌های BTS و مراکز مخابراتی این محور به شبکه ملی اطلاعات متصل و از اینترنت پهن باند برخوردار شدند. همچنین گلرو نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، ضمن ابراز رضایت از خدمات و فعالیت‌های مخابراتی و ارتباطی، از تلاش‌های مخابرات منطقه سمنان و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان تقدیر کرد.

انتهای پیام

نظر شما